Calendar icon
Διάστημα αιτήσεων:
26/06/2024 00:00:00 - 10/11/2024 23:59:59
Αιτήσεις κλειστές
Alarm icon
Διάρκεια: 330 ώρες, 6 μήνες
Time icon
Έναρξη προγράμματος: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Currency icon
Δίδακτρα: 250€
Desctop icon
Τρόπος διεξαγωγής προγράμματος:
Δια Ζώσης Εκπαίδευση
Currency icon
Τύπος χορηγούμενου πιστοποιητικού:
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Programme banner

Σύντομη περιγραφή:

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μόνιμους ή/και αναπληρωτές, όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), καθώς και σε πτυχιούχους όλων των Σχολών (Θετικών, Ανθρωπιστικών, Παιδαγωγικών, Κοινωνικών επιστημών, κ.λπ.) που έχουν δικαίωμα να διδάξουν , καθώς και σε οποιουσδήποτε άλλους (Άνεργους ή/και φοιτητές όλων των ειδικοτήτων) που τους ενδιαφέρει η ενασχόληση με το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο της διαχείρισης της επιθετικότητας. Ειδικότερα το πρόγραμμα απευθύνεται σε: 

-εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων

-φοιτητές παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών

-ειδικούς επιστήμονες της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας

-στελέχη άτυπων δομών εκπαίδευσης (κατασκηνώσεις, πολιτιστικοί σύλλογοι, αθλητικοί οργανισμοί, σωφρονιστικά καταστήματα, μουσεία κλπ)

-πολίτες που ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν (π.χ. λόγω γονεϊκής ιδιότητας) ανεξάρτητα από τη βασική τους εκπαίδευση και το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιούνται ως εργαζόμενοι

Πιστωτικές μονάδες: 11

Λεπτομέρειες διδάκτρων:

Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα προτείνεται να είναι €250. Προβλέπεται η εξόφληση του ποσού με τη διαδικασία δόσεων: προκαταβολή €50 με την εγγραφή (το μισό κόστος) και δύο ισόποσες δόσεις των €100 ευρώ. Οι δόσεις θα καταβάλλονται ως εξής: μία μετά το τέλος των 5 ενοτήτων και εξόφληση πριν το τέλος του προγράμματος.

Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας, Αποστολή εργασιών, Άλλοι τρόποι

Περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο αξιολόγησης:
Ο τρόπος αξιολόγησης προτείνεται να είναι με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας τόσο μέσω συνθετικών γραπτών εργασιών, όσο και συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. με την τελική υποβολή ενός διδακτικού σεναρίου. Τα διδακτικά σενάρια των επ

Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΡΣΑΜΗΣ (γνωστικό αντικείμενο: Εφαρμοσμένα Μαθηματικά)

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος:
Ιωάννης Δρ. Πούλιος (γνωστικό αντικείμενο: Παιδαγωγικά)

Βασικό θεματικό πεδίο:
Κοινωνικές Νομικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες

Υποκατηγορίες θεματικών πεδίων:
Εκπαίδευση
Επιστήμες Αγωγής
Κοινωνιολογία & Πολιτικές επιστήμες
Ψυχολογία

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής

-Στοιχειώδης εξοικείωση με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών (για την οποία δεν απαιτείται κάποια πιστοποίηση)

-Κάτοχοι ενός πτυχίου ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης (ή δυνάμει κάτοχοι –φοιτητές- ενός τέτοιου πτυχίου)

Σκοπός του προγράμματος

Η επιθετικότητα των παιδιών αποτελεί ένα  θέμα το οποίο αντιμετωπίζουν πολύ συχνά οι επαγγελματίες που ασχολούνται με αυτά, καθώς οι γονείς τους. Επίσης τα τελευταία χρόνια με την είσοδο της έννοιας του bullying συχνά γίνεται σύγχυση των εννοιών με συνέπεια τη μη αποτελεσματική αντιμετώπιση του θέματος.

 Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό  πρόγραμμα προσπαθεί να απαντήσει στους παραπάνω προβληματισμούς επαγγελματιών και γονέων. Σκοπός του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες με το τέλος του να είναι σε θέση να κατανοούν κάθε έκφανση παιδικής επιθετικότητας, να αναγνωρίζουν τις γενεσιουργίες αιτίες αυτής σε κάθε διαφορετικό περιστατικό και οπωσδήποτε να μπορούν να το διαχειριστούν αποτελεσματικά. 

Εκτός της κατανόησης και αντιμετώπισης της επιθετικότητας των παιδιών ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη πρόληψη της εκδήλωσης του φαινομένου. Πραγματεύεται τρόπους και στρατηγικές ώστε να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που δεν θα ευνοήσουν την ανάπτυξη  της παιδικής επιθετικότητας άλλα αντίθετα ενός γόνιμου πλαισίου έκφρασης του παιδιού.

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται μετά το τέλος του προγράμματος:

  • Να κατανοούν σε βάθος το θεωρητικό πλαίσιο για την παιδική επιθετικότητα και συγκεκριμένα πεδία του πλαισίου που έχουν σχέση με τα αίτια του φαινομένου, την ιστορική του εξέλιξη, την έκτασή του στην Ελλάδα, τις συνέπειές του και την αντιμετώπισή του.
  • Να εξοικειωθούν με τα «εργαλεία» και τις στρατηγικές της βιωματικής μάθησης ώστε να μπορούν να τα αξιοποιούν στο σχολικό περιβάλλον.
  • Να κατανοούν τη δυναμική της ομάδας και τους τρόπους με τους οποίους οι ομάδες συνδέονται με το φαινόμενο της επιθετικότητας.
  • Να αξιοποιούν τη δυναμική της ομάδας ως εργαλείο βελτίωσης των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. 
  • Να κατανοούν τους κώδικες επικοινωνίας.
  • Να αξιοποιούν αποτελεσματικά τους κώδικες επικοινωνίας στο σχολικό περιβάλλον. 
  • Να εξοικειωθούν με τα οφέλη και τα βήματα της ενεργητικής ακρόασης.
  • Να καλλιεργήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες
  • Να κατανοούν το περιεχόμενο της συναισθηματικής νοημοσύνης και να εξοικειωθούν με τρόπους καλλιέργειας της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών.
  • Να κατανοούν τη σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης με την αντιμετώπιση της παιδικής επιθετικότητας.
  • Να προσεγγίσουν το θεωρητικό πλαίσιο των συγκρούσεων (είδη, αιτίες, συνέπειες)
  • Να κατανοήσουν τις τεχνικές διαχείρισης των συγκρούσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. 
  • Να προσεγγίσουν την αποδοχή της διαφορετικότητας ως εργαλείο διαχείρισης και πρόληψης των συγκρούσεων. 
  • Να κατανοούν τρόπους καλλιέργειας της αποδοχής της διαφορετικότητας.
  • Να εξοικειωθούν με τις σημαντικότερες στρατηγικές αντιμετώπισης της επιθετικότητας. 

Στοιχεία επικοινωνίας

Δημήτριος Βαρσάμης: 2321049381

Γιάννης Πούλιος: 694 645 3298

Γιάννης Σαμολαδάς: 694 575 4415

Διδάσκοντες

Όλοι οι εκπαιδευτές του προγράμματος θα πρέπει:

-να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος σπουδών ή/και να έχουν σπουδές στον χώρο της παιδαγωγικής ή της κοινωνιολογίας ή της ψυχολογίας

-να είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  (δημιουργία παρουσιάσεων και πολυμεσικού υλικού, εξοικείωση με εκπαιδευτικές πλατφόρμες και την ασύγχρονη εκπαίδευση) 

-να έχουν επιμορφωτική εμπειρία σε θέματα σχετικά με την επιθετικότητα 

-ενισχυτικά στα παραπάνω, να έχουν αντίστοιχο συγγραφικό έργο

-να έχουν εργασιακή εμπειρία σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος (εκπαίδευση) Προτεινόμενοι εκπαιδευτές:

  • Πούλιος Ιωάννης, Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών
  • Γρέδη Κωνσταντινιά, Ψυχολόγος, Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΟΑΣΙΣ Σερρών
  • Καραγκιόζη Φανή, Ψυχοπαιδαγωγός, Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΟΑΣΙΣ Σερρών
  • Δεμιρτζή Καλλισθένη, Ψυχολόγος, Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΟΑΣΙΣ Σερρών
  • Κρυωνάς Χρήστος, Κοινωνικός Λειτουργός, Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΟΑΣΙΣ Σερρών
  • Ιωάννης Σαμολαδάς, Δημόσιος Υπάλληλος Κλάδου ΠΕ – Πληροφορικής, Προϊστάμενος Νέων Τεχνολογιών και Πληροφορικής, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών 

-----------------------------------------------------------------------

Πούλιος Ιωάννης

- σπουδές στον χώρο της παιδαγωγικής

Α. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης  του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θες/νικης, 1990

Β. Διετής μετεκπαίδευση τη διετία 2014-15 στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημ. Γληνός»

Γ. Μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής (2014)  στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Δ. Διδακτορική διατριβή στις Επιστήμες της Αγωγής (2019) στο ΤΕΦΑΑ Σερρών – ΑΠΘ («Η επίδραση ενός προγράμματος κινηματογραφικής παιδείας μέσω της θεωρίας της σχεδιασμένης συμπεριφοράς στις στάσεις μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία».)

 

-εξοικείωση με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  

Α. Πιστοποίηση Α  επιπέδου, 2008

Β. Πιστοποίηση Β  επιπέδου, 2011

Γ. Μέλος της ομάδας που συντόνιζε το εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Διαμεσολάβηση μεταξύ συνομηλίκων», σε συνεργασία με το ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας

Δ. Δημιουργός ιστοσελίδων 

(http://dipeserron.gr/co2schoolshttp://dipeserron.gr/apotipomahttp://mycyprus.gr/ )

 

- επιμορφωτική εμπειρία σε θέματα σχετικά με την επιθετικότητα

Επιμορφωτικό έργο 60 ωρών, στο Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Θεωρητική κατάρτιση στη χρήση του εργαλείου της Διαμεσολάβησης μεταξύ συνομηλίκων για την επίλυση συγκρούσεων», που υλοποιήθηκε τον Μάιο του 2018 μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μάθησης OpenClass του Εργαστηρίου Πληροφορικής του ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας.

 

- συγγραφικό έργο

Α. Η παιδική επιθετικότητα στο σχολείο, εκδόσεις Σμυρνιωτάκη, 2007, ISBN:978-960-299-698-0, μονογραφία.

Β. Η ιστορία του Μιχάλη-Μια ιστορία για την παιδική επιθετικότητα που διαβάζεται με πολλούς τρόπους, Πούλιος Ιωάννης, Επιμέλεια: Καραγκιόζη Φανή, Ψυχοπαιδαγωγός ΟΑΣΙΣ, isbn: 978-960-9742-17-7.

Γ. Παιδιά και διαδίκτυο, Περιφερειακό Δίκτυο σχολείων Κ. Μακεδονίας, Οδηγός για τους εκπαιδευτικούς, Πούλιος Ιωάννης-Καραγκιόζη Φανή-Δεμιρτζή Καλισθένη, isbn: 978-960-9742-07-8.

 

- εργασιακή εμπειρία σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος (εκπαίδευση) 

Α. Εκπαιδευτικός ΠΕ 70, με προϋπηρεσία 22 ετών στη δημόσια εκπαίδευση

Β. Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Π. Ε. Σερρών (2012-2019) με αρμοδιότητες σχετικές με την αγωγή υγείας και τη διοργάνωση επιμορφωτικών δράσεων για το ζήτημα της επιθετικότητας. 

 

Κωνσταντινιά Γρέδη 

- σπουδές

Πτυχίο Ψυχολογίας  Πανεπιστημίου Kliment Ohridski Σόφιας, Βουλγαρίας, Επαγγελματικής Βαθμίδας Magister με Ειδίκευση στην Ψυχολογία της Ανάπτυξης, της Παιδείας και του Πολιτισμού. 

 

-Ξένες Γλώσσες

Βουλγαρικά(Άπταιστα)

Αγγλικά(Lower)

 

  

-εξοικείωση με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  

ECDL Progress 

1. Βασικές Έννοιες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
2. Χρήση Υπολογιστή και Διαχείριση Αρχείων
3. Επεξεργασία Κειμένου
4. Υπολογιστικά Φύλλα
5. Χρήση Βάσεων Δεδομένων

 

- επιμορφωτική εμπειρία σε θέματα σχετικά με την επιθετικότητα

1. Συντονίστρια ομάδων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με θέματα που αφορούν στην πρόληψη της επιθετικότητας από το 2002 έως σήμερα.

2. Συντονίστρια ομάδων μαθητών Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης,  με θέματα που αφορούν στην πρόληψη της επιθετικότητας από το 2002 έως σήμερα.

3. Εισηγήσεις – ομιλίες σε ημερίδες της Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης,  με θέματα που αφορούν στην επιθετικότητα των παιδιών. 

 

-εργασιακή εμπειρία σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος (εκπαίδευση) 

· Ψυχολόγος - Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας  «ΟΑΣΙΣ» Π.Ε Σερρών (2003- σήμερα)

· Στέλεχος Πρόληψης του Κ.Π. «ΟΑΣΙΣ» (2002-2003).

 

Καραγκιόζη Φανή

- σπουδές

Πτυχίο Φιλοσοφικής Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, Κατεύθυνση ψυχολογίας, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 

 

-Ξένες Γλώσσες

Αγγλικά(Proficiency)

 

  

-εξοικείωση με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  

Α. ECDL Progress 

1. Βασικές Έννοιες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
2. Χρήση Υπολογιστή και Διαχείριση Αρχείων
3. Επεξεργασία Κειμένου
4. Υπολογιστικά Φύλλα
5. Χρήση Βάσεων Δεδομένων

Β. Μέλος της ομάδας που συντόνιζε το εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Διαμεσολάβηση μεταξύ συνομηλίκων», σε συνεργασία με το ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας

 

- επιμορφωτική εμπειρία σε θέματα σχετικά με την επιθετικότητα

1. Συντονίστρια ομάδων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με θέματα που αφορούν στην πρόληψη της επιθετικότητας από το 2002 έως σήμερα.

2. Συντονίστρια ομάδων μαθητών Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης,  με θέματα που αφορούν στην πρόληψη της επιθετικότητας από το 2002 έως σήμερα.

3. Εισηγήσεις – ομιλίες σε ημερίδες της Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης,  με θέματα που αφορούν στην επιθετικότητα των παιδιών. 

4. Επιμορφωτικό έργο 60 ωρών, στο Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Θεωρητική κατάρτιση στη χρήση του εργαλείου της Διαμεσολάβησης μεταξύ συνομηλίκων για την επίλυση συγκρούσεων», που υλοποιήθηκε τον Μάιο του 2018 μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μάθησης OpenClass του Εργαστηρίου Πληροφορικής του ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας.

 

- συγγραφικό έργο

Α. Η ιστορία του Μιχάλη-Μια ιστορία για την παιδική επιθετικότητα που διαβάζεται με πολλούς τρόπους, Πούλιος Ιωάννης, Επιμέλεια: Καραγκιόζη Φανή, Ψυχοπαιδαγωγός ΟΑΣΙΣ, isbn: 978-960-9742-17-7.

Β. Παιδιά και διαδίκτυο, Περιφερειακό Δίκτυο σχολείων Κ. Μακεδονίας, Οδηγός για τους εκπαιδευτικούς, Πούλιος Ιωάννης-Καραγκιόζη Φανή-Δεμιρτζή Καλισθένη, isbn: 978-960-9742-07-8.

 

-εργασιακή εμπειρία σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος (εκπαίδευση) 

· Ψυχοπαιδαγωγός – Επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας  «ΟΑΣΙΣ» Π.Ε Σερρών (2002- σήμερα)

                         

Δεμιρτζή Καλισθένη

- σπουδές στον χώρο της ψυχολογίας

Α. Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 1998

Β. Μεταπτυχιακό στην «Αντιμετώπιση Πόνου» (2011), Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τομέας Κ.Ι.Ψ.Υ.-Εργαστήριο Ιατρικής Ψυχολογίας

Γ. Τετραετής μετεκπαίδευση στην «Οικογενειακή Θεραπεία και τη Συστημική Θεραπευτική Προσέγγιση» (2001-2005), Δήμος Σερρών

 

-εξοικείωση με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  

Α. E.C.D.L (European Computer Driving License), 2002

 

- επιμορφωτική εμπειρία σε θέματα σχετικά με την επιθετικότητα

Α. Επιμορφωτικό έργο 60 ωρών, στο Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Θεωρητική κατάρτιση στη χρήση του εργαλείου της Διαμεσολάβησης μεταξύ συνομηλίκων για την επίλυση συγκρούσεων», που υλοποιήθηκε τον Μάιο του 2018 μέσω της διαδικτυακής, πλατφόρμας μάθησης OpenClass του Εργαστηρίου Πληροφορικής του ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας.

Β. Εκπαιδεύτρια σε βιωματικά σεμινάρια Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός – Επιθετικότητα παιδιών», 

Γ. Εκπαιδεύτρια (25 ώρες) στα βιωματικά σεμινάρια Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών με θέμα «Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων για την επίλυση συγκρούσεων στο σχολείο», που υλοποιήθηκε από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Μάιο του2016.

 

- συγγραφικό έργο

Α. Παιδιά και διαδίκτυο, Περιφερειακό Δίκτυο σχολείων Κ. Μακεδονίας, Οδηγός για τους εκπαιδευτικούς, Πούλιος Ιωάννης-Καραγκιόζη Φανή- Δεμιρτζή Καλισθένη, isbn: 978-960-9742-07-8.

Β. «Διαμεσολάβηση συνομηλίκων (peer mediation) για την επίλυση συγκρούσεων», ανάρτηση εργασίας στο 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο των Κέντρων Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας, 2018,

Γ. «Συνεργασία εκπαιδευτικών δομών συμβουλευτικής και φορέων πρόληψης στην προσπάθεια αντιμετώπισης συμπεριφορών που δυσχεραίνουν την ευρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Παραδείγματα καλής πρακτικής», εισήγηση το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Σχολική Βία και Εκφοβισμός».

 

- εργασιακή εμπειρία σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος (εκπαίδευση) 

Α. 6/2000 – 5/2002, Ψυχολόγος στη ΔΕΠΚΑ Σερρών, «Σπίτι της Γυναίκας»  – Παροχή Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης σε γυναίκες και οικογένειες που αντιμετώπιζαν θέματα βίας

Β. 2002 – 2015, Ψυχολόγος -  Ιδιωτική άσκηση επαγγέλματος 

Γ. 2/2008 – συνεχίζεται,  Ψυχολόγος στο Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας «ΌΑΣΙΣ» Π.Ε.. Σερρών, με αντικείμενο εργασιών μεταξύ άλλων και την πρόληψη - αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς των παιδιών εντός και εκτός σχολείου (επιμόρφωση εκπαιδευτικών και γονέων, παρεμβάσεις στα παιδιά, ατομική / οικογενειακή συμβουλευτική για θέματα επιθετικότητας). 

 

Κρυωνάς Χρήστος (Κοινωνικός Λειτουργός)

 

- σπουδές στον χώρο της Κοινωνικής Εργασίας

Α. Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης, Κατεύθυνση Κοινωνικής Εργασίας, 2002-2006, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Κομοτηνή

Β. Μεταπτυχιακό στο Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης του Δ.Π.Θ. με τίτλο: «Κοινωνική Εργασία με παιδιά και οικογένειες»

 

-εξοικείωση με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  

Α. Διπλωμα ECDL

 

- επιμορφωτική εμπειρία σε θέματα σχετικά με την επιθετικότητα 

Α. Επιμορφωτικό έργο 60 ωρών, στο Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Θεωρητική κατάρτιση στη χρήση του εργαλείου της Διαμεσολάβησης μεταξύ συνομηλίκων για την επίλυση συγκρούσεων», που υλοποιήθηκε τον Μάιο του 2018 μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μάθησης OpenClass του Εργαστηρίου Πληροφορικής του ΤΕΙ Κ. Μακεδονίας.

Β. Πλήθος βιωματικών εκπαιδευτικών εργαστηρίων σε παιδιά όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, με θέματα που αφορούν την βία και την επιθετικότητα, μέσω των δράσεων του Κ.Π. «ΟΑΣΙΣ»

 

- συγγραφικό έργο

 

- εργασιακή εμπειρία σχετική με τη θεματολογία του προγράμματος (εκπαίδευση) 

Α. Κοινωνικός Λειτουργός, με προϋπηρεσία 11 ετών στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΟΑΣΙΣ» Π.Ε. Σερρών 

 

 

Σαμολαδάς Ιωάννης (Πληροφορικής, τεχνική υποστήριξη)

 

Πτυχία

-Πτυχίο Πληροφορικής, ΑΠΘ, 2002

-Διδακτορικό στη Πληροφορική, ΑΠΘ, 2012

-Μεταπτυχιακό στη Διασφάλιση Ποιότητας, ΕΑΠ, 2018

Διδακτικές ενότητες και διάρκεια αυτών

Αριθμός ενότηταςΟνομασία ενότηταςΏρες ΕνότηταςΔιδάσκωνΏρες
Επιθετικότητα και παιδί   Ι30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
Επιθετικότητα και παιδί   ΙΙ30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
Εισαγωγή στην ενεργητική μάθηση30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
Δυναμική της ομάδας30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
Επικοινωνία – ενεργητική ακρόαση30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
Συναισθηματική νοημοσύνη30

Ιωάννης 

Πούλιος

24
Ιωάννης Σαμολαδάς6
Συγκρούσεις30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
8η Διαχείριση θυμού - φόβου30

Ιωάννης Πούλιος

 

24
Ιωάννης Σαμολαδάς6
9η Διαφορετικότητα30

Ιωάννης Πούλιος

 

24
Ιωάννης Σαμολαδάς6
10η Στρατηγικές αντιμετώπισης της επιθετικότητας30Κρυωνάς Χρήστος6
Φανή Καραγκιόζη6
Καλισθένη Δεμιρτζή6
Γρέδη Κωνσταντίνα6
Ιωάννης Σαμολαδάς6
11η Τελική εργασία/διδακτικό σενάριο30

Ιωάννης Πούλιος

 

5
Κρυωνάς Χρήστος5
Φανή Καραγκιόζη5
Καλισθένη Δεμιρτζή5
Γρέδη Κωνσταντίνα5
   

Ιωάννης 

Σαμολαδάς

5

Αναλυτική παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων

  • Ενότητα 1: Επιθετικότητα και παιδί Ι   

Θεωρητικό πλαίσιο αιτιώδεις παράγοντες εκδήλωσης της επιθετικότητας.

Παράγοντες που σχετίζονται με την οικογένεια, το παιδί, το σχολείο  ή την ομάδα.

  • Ενότητα 2: Επιθετικότητα και παιδί ΙΙ 

Υπότιτλος: Τρόποι αντιμετώπισης της επιθετικότητας στο σχολείο (στρατηγικές)

 

Σκεπτικό των δύο ενοτήτων: Το επιμορφωτικό πρόγραμμα ξεκινάει με μια θεωρητική προσέγγιση του φαινομένου της επιθετικότητας. Θα επιδιωχθεί οι επιμορφούμενοι να αποσαφηνίσουν βασικές έννοιες που συνδέονται με το φαινόμενο και συγκεκριμένα πεδία του, όπως οι αιτίες και οι συνέπειές του, οι τρόποι με τους οποίους εκδηλώνεται στο σχολικό περιβάλλον καθώς και το προφίλ του μαθητή-θύτη και του μαθητή θύματος. Η αρχική αυτή προσέγγιση κρίνεται απαραίτητη ώστε στη συνέχεια οι συμμετέχοντες να μελετήσουν τα εργαλεία που προτείνονται για την πρόληψη και αντιμετώπιση της επιθετικότητας. Στην πρώτη θεματική ενότητα θα μελετηθεί το θεωρητικό πλαίσιο και στη δεύτερη θεματική ενότητα θα παρουσιαστούν οι σημαντικότερες στρατηγικές που διαθέτει το σχολείο για την αντιμετώπιση της επιθετικότητας. 

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να έχουν κατανοήσει το θεωρητικό πλαίσιο της επιθετικότητας (αιτιώδεις παράγοντες και συνέπειες) και να το αξιοποιούν στο πλαίσιο τρόπων και στρατηγικών αντιμετώπισης του φαινομένου. 

 

  • Ενότητα 3: Εισαγωγή στην ενεργητική μάθηση 

Υπότιτλος: Σημασία ενεργητικής μάθησης, σχέση της με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης της επιθετικότητας, τεχνικές και οφέλη

 

Σκεπτικό-σύνδεση:  Στην θεματική αυτή ενότητα, λοιπόν, θα αναλυθούν τα οφέλη της ενεργητικής μάθησης και θα περιγραφούν μέθοδοι, εργαλεία και διαδικασίες που τη χαρακτηρίζουν.

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να προσεγγίσουν τις αρχές της ενεργητικής μάθησης και να εξοικειωθούν με τα εργαλεία και τις διαδικασίες που την υπηρετούν. Ακόμη αναμένεται να κατανοήσουν τα οφέλη της ενεργητικής μάθησης και τη σχέση της με την αντιμετώπισης της επιθετικότητας. 

 

  • Ενότητα 4: Δυναμική της ομάδας 

Υπότιτλος: Σημασία της ομάδας, χαρακτηριστικά της ομάδας, τρόποι αξιοποίησης της δυναμικής της ομάδας

 

Σκεπτικό-σύνδεση: Η ενεργητική μάθηση –που ήταν ο πυρήνας της προηγούμενης θεματικής ενότητας- βασίζεται στις ομάδες που θα κληθούν να δημιουργήσουν οι εκπαιδευτικοί στη σχολική τάξη. Στην τρίτη θεματική ενότητα της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης θα μελετηθεί η σημασία της ομάδας, τα χαρακτηριστικά της και κυρίως την αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας στο πλαίσιο δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας στο σχολικό περιβάλλον. 

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να κατανοήσουν τη σημασία της ομάδας και τους τρόπους αξιοποίησής της με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση της επιθετικότητας. 

 

  • Ενότητα 5: Επικοινωνία – ενεργητική ακρόαση 

Υπότιτλος: Τρόποι, μορφές επικοινωνίας, βήματα ενεργητικής ακρόασης

 

Σκεπτικό-σύνδεση: Η εργασία σε ομάδες, που μελετήθηκε στην προηγούμενη θεματική ενότητα, προϋποθέτει κατανόηση των κωδίκων επικοινωνίας και καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Στο μάθημα αυτό οι παραπάνω έννοιες βρίσκονται στο επίκεντρο της μελέτης αυτής της ενότητας με σκοπό την αποτελεσματική αξιοποίηση της επικοινωνίας στο σχολικό περιβάλλον ή στην ομάδα. Θα μελετηθούν θέματα που έχουν σχέση με τους τρόπους και τις μορφές της επικοινωνίας καθώς επίσης και με τα βήματα της ενεργητικής ακρόασης. 

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να κατανοήσουν το θεωρητικό πλαίσιο της επικοινωνίας και να προσεγγίσουν θέματα σχετικά με τις μορφές της επικοινωνίας και τα βήματα της ενεργητικής ακρόασης. 

 

  •  Ενότητα 6: Συναισθηματική νοημοσύνη 

Υπότιτλος: ενσυναίσθηση, συναισθήματα, αναγνώριση, διαχείριση θυμού

 

Σκεπτικό σύνδεση: Η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών είναι ακόμη ένα εργαλείο που διευκολύνει την επικοινωνία, την εργασία σε ομάδες και φυσικά λειτουργεί προληπτικά ως προς την εμφάνιση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών είναι ένας πρωτεύων στόχος του σχολείου καθώς συνδέεται με όλες τις «προβληματικές» συμπεριφορές που εκδηλώνονται στο σχολικό περιβάλλον. 

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να κατανοήσουν το περιεχόμενο και τη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης στο σύγχρονο σχολείο και να συνδέσουν την καλλιέργειά της με την πρόληψη του φαινομένου της επιθετικότητας. 

 

  • Ενότητα 7: Συγκρούσεις 

Υπότιτλος: Είδη, αιτίες, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης των καθημερινών συγκρούσεων

 

Σκεπτικό-σύνδεση: Τα συναισθήματα και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας τα διαχειρίζονται, αλλά και η έλλειψη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οδηγούν συχνά σε συγκρούσεις εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Στην ενότητα αυτή διερευνάται το ζήτημα και περιγράφονται τρόποι αντιμετώπισης των συγκρούσεων. Διερευνώνται παράλληλα τα είδη αυτών των συγκρούσεων, οι αιτίες τους και οι συνέπειές τους. Στην ενότητα αυτή θα δοθεί έμφαση στους πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των καθημερινών συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. 

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να κατανοήσουν σε θεωρητικό επίπεδο το περιεχόμενο και τις συνέπειες των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον και να εξοικειωθούν με στρατηγικές διαχείρισής τους. 

  • Ενότητα 8: Διαχείριση θυμού - φόβου

Υπότιτλος : Θεωρητικό πλαίσιο, τρόποι διαχείρισης – αντιμετώπισης του θυμού-φόβου.

 

Σκεπτικό-σύνδεση: Η επιθετική συμπεριφορά και οι συγκρούσεις, πολλές φορές, είναι προϊόν έντονων συναισθημάτων και ειδικότερα αποτέλεσμα του θυμού ή του φόβου. Στην ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στους τρόπους διαχείρισης και αντιμετώπισης των έντονων αυτών συναισθημάτων.

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να προσεγγίσουν θεωρητικά τις έννοιες του «θυμού» και του «φόβου» και να εξοικειωθούν με τρόπους διαχείρισης του θυμού και του φόβου στο σχολικό περιβάλλλον. 

 

  • Ενότητα 9: Διαφορετικότητα 

Υπότιτλος: Θεωρητικό πλαίσιο, τρόποι καλλιέργειας της αποδοχής της διαφορετικότητας

 

Σκεπτικό-σύνδεση: Πίσω από κάθε σύγκρουση κρύβεται μια διαμάχη που συνδέεται με την αποδοχή της διαφορετικότητας ενός άλλου ατόμου ή μιας ομάδας. Η καλλιέργεια, λοιπόν, της αποδοχής της διαφορετικότητας είναι ένα εργαλείο πρόληψης των συγκρούσεων. Στη θεματική ενότητα της «διαφορετικότητας», θα παρουσιαστεί ένα συνοπτικό θεωρητικό πλαίσιο γι’ αυτήν και θα περιγραφούν τρόποι καλλιέργειας της αποδοχής της διαφορετικότητας. 

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να κατανοήσουν το θεωρητικό πλαίσιο που συνδέεται με την έννοια της «διαφορετικότητας» και να προσεγγίσουν τρόπους καλλιέργειας της αποδοχής της στο σχολικό περιβάλλον.

 

  • Ενότητα 10: Στρατηγικές αντιμετώπισης της επιθετικότητας 

Υπότιτλος : Θεωρητικό πλαίσιο- τρόποι και στρατηγικές αντιμετώπισης

 

Σκεπτικό: Η επιμόρφωση θα ολοκληρωθεί με την παρουσίαση των τρόπων και των εργαλείων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της επιθετικότητας σε όλα τα πλαίσια που εντάσσονται τα παιδιά. Θα παρουσιαστούν βήμα-βήμα  οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην πρόληψη του φαινομένου.

Οι επιμορφούμενοι αναμένεται να κατανοήσουν σε θεωρητικό επίπεδο τις βασικές στρατηγικές αντιμετώπισης της επιθετικότητας και να εξοικειωθούν με πρακτικές υλοποίησής τους στο σχολικό περιβάλλον 

  • Ενότητα 11η: Τελική εργασία

Στην τελευταία ενότητα του προγράμματος επιμόρφωσης, οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να αναπτύξουν ένα θέμα αναφορικά με τα όσα έχουν διδαχθεί στις προηγούμενες ενότητες ως τελική εργασία.