Calendar icon
Διάστημα αιτήσεων:
21/10/2024 00:00:00 - 28/11/2024 23:59:59
Αιτήσεις διαθέσιμες
Alarm icon
Διάρκεια: 400 ώρες, 9 μήνες
Time icon
Έναρξη προγράμματος: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Currency icon
Δίδακτρα: 150€
Desctop icon
Τρόπος διεξαγωγής προγράμματος:
Μικτή Εκπαίδευση
Currency icon
Τύπος χορηγούμενου πιστοποιητικού:
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Programme banner

Σύντομη περιγραφή:

Εκπαιδευτικούς: Ενεργούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να δημιουργήσουν καινοτόμα σενάρια διασκαλίας, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΙΕΠ για την αξιολόγηση, αξιοποιώντας παιδαγωγικά σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, καθώς και Κειμενοκεντρικές και πολυτροπικές εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, για να αναβαθμίσουν τα μαθήματά τους και να προάγουν την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Πιστωτικές μονάδες: 13,5

Λεπτομέρειες διδάκτρων:

ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 50 ΕΥΡΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ

ΕΞΟΦΛΗΣΗ 100 ΕΥΡΩ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας

Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΙΔΗΣ (γνωστικό αντικείμενο: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ)

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος:
ΙΩΑΝΝΑ ΣΙΜΕΛΗ

Βασικό θεματικό πεδίο:
Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης

Υποκατηγορίες θεματικών πεδίων:
Εκπαίδευση
Καινοτόμες Πρακτικές/ Καινοτομία

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σκοπός του προγράμματος

Το πρόγραμμα "Καινοτόμα σενάρια μαθήματος με τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων και εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης» έχει ως σκοπό να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για τη δημιουργία καινοτόμων σεναρίων διδασκαλίας, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΙΕΠ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αξιοποιώντας παιδαγωγικά σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, καθώς και εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης .

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Οι εκπαιδευόμενοι μετά το τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος θα:

Γνώσεις:

  • Γνωρίζουν τις βασικές αρχές δημιουργίας καινοτόμου σεναρίου διδασκαλίας με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και διδακτικές τεχνικές, τη χρήση σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΙΕΠ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Κατανοούν τις βασικές έννοιες των σύγχρονων εκπαιδευτικών ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών του Πανελλήνιου Σχολικού δικτύου, καθώς και των κειμενοκεντρικών και πολυτροπικών εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
  • Δημιουργούν διαδραστικές ασκήσεις, βίντεο και οπτικοακουστικό υλικό, για να τα      ενσωματώσουν στα σενάρια διδασκαλίας. 
  • Εντάσσουν την παιχνιδοποίηση στη διδασκαλία τους

Δεξιότητες:

  • Δημιουργούν ποικίλο εκπαιδευτικό ψηφιακό διαδραστικό και οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό, χρησιμοποιώντας κειμενοκεντρικές και πολυτροπικές εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης και σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, με στόχο να το ενσωματώνουν στα καινοτόμα σενάρια διδασκαλίας τους.
  • Χρησιμοποιούν με ευχέρεια τις σύγχρονες εκπαιδευτικές πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, για να οργανώσουν τις ψηφιακές τους τάξεις και να προάγουν τη συνεργασία με τους μαθητές τους.
  • Ενημερώνονται για την παιδαγωγική αξιοποίηση των κειμενοκεντρικών και πολυτροπικών εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη βελτίωση της διδασκαλίας τους.
  • Ευαισθητοποιούνται για τα Ηθικά ζητήματα και τους κινδύνους της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση.

Υιοθετούν την  παιχνιδοποίηση και την προσομοίωση στη διδασκαλία

Στοιχεία επικοινωνίας

ΡΟΣΕΝΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ  ΤΗΛ 23104747913 ΩΡΕΣ 0900-13.00

ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ  ΤΗΛ 

Διδάσκοντες

Προκοπίου Αικατερίνη, Μsc Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Διοίκηση & Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων, φιλόλογος, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας 

Εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκό βραβείο e-learning,  Βραβείο Αριστείας και   Καινοτομίας στην Εκπαίδευση (ΥΠΑΙΘ).

Γκίνος Ευάγγελος, Med CITY UNIVERSITY OF NEW YORK, APPLIED URBAN ANTHROPOLOGY, φιλόλογος, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μορφίδης Ρωμανός, Πτυχιούχος Μηχανικός Αυτοματισμού ΔΙ.ΠΑ.Ε.

 

Διδακτικές ενότητες και διάρκεια αυτών

  • Ενότητα 1: Σχεδιασμός καινοτόμου σεναρίου μαθήματος.

Εκπαιδευτής: Προκοπίου Αικατερίνη

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες)

  • Ενότητα 2: Η οπτικοποίηση στη διδασκαλία.

Εκπαιδευτής: Προκοπίου Αικατερίνη.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες).

  • Ενότητα 3: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.

Εκπαιδευτές: Προκοπίου Αικατερίνη, Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες).

  • Ενότητα 4: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-class.

Εκπαιδευτές: Προκοπίου Αικατερίνη, Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

  • Ενότητα 5: Δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο (video editing)

Εκπαιδευτής: Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες).

  • Ενότητα 6: Δημιουργία εκπαιδευτικών podcasts.

Εκπαιδευτής: Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

  • Ενότητα 7 : Προσομοιώσεις και παιχνιδοποίηση.

Εκπαιδευτής: Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

  • Ενότητα 8 : Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση.

Εκπαιδευτής: Γκίνος Ευάγγελος

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

  • Ενότητα 9: Πρακτικές εφαρμογές

Εκπαιδευτής: Προκοπίου Αικατερίνη.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

 

Αναλυτική παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων

  • Ενότητα 1: Σχεδιασμός καινοτόμου σεναρίου μαθήματος.

Εκπαιδευτής: Προκοπίου Αικατερίνη

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες)

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα αποκτήσουν τις δεξιότητες και τη γνώση να δημιουργούν ολοκληρωμένα καινοτόμα σενάρια μαθήματος, που πληρούν τις εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και διδακτικές προδιαγραφές του ΙΕΠ. Στο τέλος του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τα δικά τους σχέδια μαθήματος.

Περιεχόμενο:

  1. Εισαγωγή - Θεωρητικές προσεγγίσεις για τον σχεδιασμό σεναρίου μαθήματος – διδακτικές μέθοδοι και τεχνικές.
  2. Βασικά στοιχεία σεναρίου μαθήματος
  3. Συμβατότητα με Προγράμματα Σπουδών. 
  4. Δομή του σεναρίου μαθήματος: ταυτότητα – ανάπτυξη – αξιολόγηση σεναρίου.
  5. Δραστηριότητες διερεύνησης, επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με χρήση συμβατικών και ψηφιακών μέσων, φύλλα εργασίας. Προσαρμογή δραστηριοτήτων σε διαφορετικές μαθησιακές ικανότητες.
  6. Πρακτική Εφαρμογή – Δημιουργία Ολοκληρωμένου σεναρίου μαθήματος από τους εκπαιδευόμενους.

 

  • Ενότητα 2: Η οπτικοποίηση στη διδασκαλία.

Εκπαιδευτής: Προκοπίου Αικατερίνη.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες).

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα αποκτήσουν τις δεξιότητες και τη γνώση να ενσωματώνουν στο σενάριο διδασκαλίας οπτικά στοιχεία, όπως κόμικς, εικόνες, φωτογραφίες, εικονογραφήσεις, εννοιολογικούς χάρτες, χρονογραμμές κ.α. 

 

Περιεχόμενο:

  1. Εισαγωγή - τα οφέλη της οπτικοποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  2. Η χρήση των κόμικς και της οπτικής αφήγησης στη διδασκαλία.
  3. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη και χρονογραμμής
  4. Εργαλεία οπτικοποίησης.
  5. Παραδείγματα αποτελεσματικής χρήσης οπτικοποίησης σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
  6. Πρακτική Εφαρμογή – ενσωμάτωση του οπτικού εκπαιδευτικού υλικού που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι στο σενάριο διδασκαλίας τους.
  • Ενότητα 3: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα.

Εκπαιδευτές: Προκοπίου Αικατερίνη, Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες).

 

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα εξοικειωθούν με τη χρήση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας e-me του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

 

Περιεχόμενο:

  1. Εισαγωγή – Ο ρόλος των εκπαιδευτικών ψηφιακών πλατφορμών στην εκπαίδευση. - Τα οφέλη από τη χρήση των εκπαιδευτικών ψηφιακών πλατφορμών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  2. Δημιουργία και διαχείριση Τάξης στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.
  3. Δημιουργία διαδραστικών ασκήσεων στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me.
  4. Ανέβασμα και οργάνωση διδακτικού υλικού και διαδραστικών ασκήσεων στην πλατφόρμα e-me.
  5. Ενσωμάτωση πολυμέσων.
  6. Πρακτική Εφαρμογή – ενσωμάτωση διαδραστικών ασκήσεων που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me στο σενάριο διδασκαλίας τους.

 

  • Ενότητα 4: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-class.

Εκπαιδευτές: Προκοπίου Αικατερίνη, Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

 

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα εφαρμόσουν τις γνώσεις που απέκτησαν τις προηγούμενες εβδομάδες, για να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή τάξη και μαθήματα στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-class, ώστε να αλληλοεπιδράσουν με τους μαθητές τους, καλλιεργώντας τους ψηφιακή εκπαιδευτική κουλτούρα. 

 

Περιεχόμενο:

1. Δημιουργία και διαχείριση Τάξης και μαθημάτων στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-class.

3. Ανέβασμα και οργάνωση διδακτικού υλικού και διαδραστικών ασκήσεων στην πλατφόρμα. Ενσωμάτωση πολυμέσων.

4. Εργαλεία διαχείρισης μάθησης, επικοινωνίας, αξιολόγησης και συνεργασίας

6. Πρακτική Εφαρμογή – Δημιουργία από τους εκπαιδευόμενους τάξης και μαθημάτων στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-class.

 

  • Ενότητα 5: Δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο (video editing)

Εκπαιδευτής: Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (50 ώρες).

 

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα αποκτήσουν δεξιότητες επεξεργασίας βίντεο και δημιουργίας εκπαιδευτικών βίντεο. 

Περιεχόμενο: 

  1. Ο ρόλος του βίντεο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  2. Λογισμικά επεξεργασίας βίντεο.
  3. Βασικές Τεχνικές Επεξεργασίας Βίντεο.
  4. Προσθήκη και ρύθμιση ήχου (αφηγήσεις, μουσική υπόκρουση) στα βίντεο.
  5. Προσθήκη κειμένων και υπότιτλων.
  6. Εξαγωγή βίντεο σε κατάλληλες μορφές για διαδικτυακές πλατφόρμες (YouTube, LMS, κ.λπ.).
  7. Πρακτική Εφαρμογή – Δημιουργία από τους εκπαιδευόμενους ενός εκπαιδευτικού βίντεο, το οποίο θα προσαρμόσουν στο σενάριο μαθήματος που έχουν σχεδιάσει.

 

  • Ενότητα 6: Δημιουργία εκπαιδευτικών podcasts.

Εκπαιδευτής: Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

 

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες, για να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το podcasting ως εργαλείο διδασκαλίας.

 

Περιεχόμενο:

  1. Τι είναι το podcast και ποια τα οφέλη του στη διδασκαλία.
  2. Μορφές podcast (συνεντεύξεις, μονόλογοι, ομαδικές συζητήσεις, αφηγηματική ιστορία).
  3. Παραδείγματα επιτυχημένων εκπαιδευτικών podcasts.
  4. Εργαλεία για τη δημιουργία podcasts (μικρόφωνα, λογισμικό επεξεργασίας ήχου, πλατφόρμες φιλοξενίας).
  5. Λογισμικά ηχογράφησης και επεξεργασίας ήχου.
  6. Επεξεργασία ήχου: κοπή ήχου, προσθήκη μουσικής, μεταβάσεις, ηχητικά εφέ.
  7. Πλατφόρμες φιλοξενίας podcast.
  8. Πρακτική Εφαρμογή – Δημιουργία από τους εκπαιδευόμενους ενός εκπαιδευτικού podcast, το οποίο θα προσαρμόσουν στο σενάριο μαθήματος που έχουν σχεδιάσει.

 

 

  • Ενότητα 7 : Προσομοιώσεις και παιχνιδοποίηση.

Εκπαιδευτής: Μορφίδης Ρωμανός.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα μάθουν να ενσωματώσουν στο σενάριο μαθήματός τους την παιχνιδοποίηση (gamification) και την προσομοίωση, με στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας τους.

Περιεχόμενο:

  1. Εισαγωγή στην έννοια της παιχνιδοποίησης (gamification) και της προσομοίωσης. Τα οφέλη που προσφέρουν στη διδασκαλία.
  2. Λειτουργία παιχνιδοποίησης (gamification): πόντοι, σήματα, πίνακες κατάταξης, επίπεδα και ανταμοιβές.
  3. Δημοφιλή εργαλεία παιχνιδοποίησης (gamification) για την εκπαίδευση.
  4. Ορισμός και τύποι προσομοίωσης (προσομοιώσεις φυσικών επιστημών, ιστορικές προσομοιώσεις, εικονικά εργαστήρια).
  5. Οφέλη της προσομοίωσης στην εκπαίδευση: κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων και πρακτική εφαρμογή δεξιοτήτων.
  6. Παραδείγματα προσομοιώσεων στη Φυσική, Βιολογία και στις Κοινωνικές επιστήμες.
  7. Εξερεύνηση δημοφιλών πλατφορμών και εργαλείων προσομοίωσης
  8. Σχεδιασμός σεναρίου με παιχνιδοποίηση (gamification) και προσομοίωση: συμβατότητα μηχανισμών παιχνιδιού και προσομοίωσης με τους εκπαιδευτικούς στόχους.
  9. Παρουσίαση - συζήτηση καλών πρακτικών αποτελεσματικής εφαρμογής της παιχνιδοποίησης (gamification) και της προσομοίωσης στη διδασκαλία.
  10. Πρακτική εφαρμογή - Οι εκπαιδευόμενοι θα εφαρμόσουν παιχνιδοποίηση (gamification) ή προσομοίωση στο σενάριο διδασκαλίας που έχουν ετοιμάσει.

 

  • Ενότητα 8 : Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση.

Εκπαιδευτής: Γκίνος Ευάγγελος

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφωμένοι θα γνωρίσουν και θα εξοικειωθούν με Κειμενοκεντρικές Εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (Chat GPT, copilot etc.) αλλά και πολυτροπικές εφαρμογές (nightcafe A.I. Art Generator, Dalle-3 etc.). Στόχος είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στη τάξη με έμφαση στη διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

 

Περιεχόμενο: 

  1. Εισαγωγή στη Τεχνητή Νοημοσύνη
  • Ιστορία και εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης (Alan Touring και το Touring test, το πρώτο σύστημα Τ.Ν. το 1956-Dartmouth Conference)
  • Ορισμοί και βασικές έννοιες (τι είναι Τ.Ν., narrow A.I. και general A.I.)
  • Βασικές τεχνολογίες της Τ.Ν. (μηχανική μάθηση-machine learning, βαθιά μάθηση-deep learning, επεξεργασία φυσικής γλώσσας-NLP). 
  1. Κειμενοκεντρικές-Πολυτροπικές Εφαρμογές : OpenAI, Chat GPT, Copilot, nightcafe A.I Art Generator, Dalle-3. 
  2. Ηθικά ζητήματα και κίνδυνοι της Τεχνητής Νοημοσύνης.
  • Πόσο έξυπνη είναι η Τ.Ν.
  • Διακρίσεις και μεροληψία στη Τ.Ν.
  • Ποιες οι συνέπειες της Τ.Ν. στον άνθρωπο.
  1. Δημιουργία εκπαιδευτικού σεναρίου με χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.   

 

  • Ενότητα 9: Πρακτικές εφαρμογές

Εκπαιδευτής: Προκοπίου Αικατερίνη.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες (40 ώρες).

Περιγραφή: Στην ενότητα αυτή οι επιμορφούμενοι θα ενσωματώσουν στο σενάριο διδασκαλίας τους το εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησαν στις προηγούμενες ενότητες και θα το αποστείλουν ως τελική εργασία για την αξιολόγησή τους.

 

Περιεχόμενο:

  1. Παρουσίαση και συζήτηση καλών πρακτικών.
  2. Παρουσίαση των σεναρίων μαθήματος στην ομάδα. Ανατροφοδότηση για τη βελτίωση των σεναρίων.
  3. Βελτίωση των σεναρίων μαθήματος και υποβολή τους για αξιολόγηση.