24/10/2024 00:00:00 - 30/11/2024 23:59:59
Αιτήσεις διαθέσιμες
Μικτή Εκπαίδευση
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Σύντομη περιγραφή:
Οι εκπαιδευόμενοι που θα συμμετέχουν μπορεί να είναι Μηχανικοί, απόφοιτοι Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, απόφοιτοι ΙΕΚ, φοιτητές συναφών τεχνικών σχολών και γενικά άτομα που εντάσσονται στο πλαίσιο της «Εκπαίδευσης Ενηλίκων». Πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης με βασικές γνώσεις χρήσης Η/Υ και Αγγλικής γλώσσας θα θεωρούνται επιπρόσθετα προσόντα που θα αξιολογούνται ανάλογα. Ενδεικτικά το πρόγραμμα απευθύνεται μεταξύ άλλων σε μηχανικούς σχεδιασμού και επίβλεψης κατασκευής και εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, σε αναδόχους και μελετητές έργων φυσικού αερίου που αναλαμβάνουν έργα κατασκευής και συντήρησης στα δίκτυα φυσικού αερίου.
Πιστωτικές μονάδες: 16
Λεπτομέρειες διδάκτρων:
Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται σε 600€ και το ποσό καταβάλλεται σε 2 δόσεις. Η 1η πριν την έναρξη των μαθημάτων και η 2η με τη συμπλήρωση του 50% του προγράμματος.
Ο επιστημονικά υπεύθυνος δύναται να ορίσει τεκμηριωμένα ποσοστό έκπτωσης για φοιτητές, ανέργους, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και όπου κρίνει απαραίτητο, για να διευκολυνθούν οι συμμετέχοντες και εφόσον ο γενικός προϋπολογισμός του έργου και ο αριθμός των συμμετεχόντων το επιτρέπει. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ορισθεί από τον επιστημονικά υπεύθυνο ανταποδοτικό έργο που θα πρέπει να προσφέρει ο εκπαιδευόμενος.
Στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν τουλάχιστον 25 άτομα ανά τμήμα. Κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες μπορεί να υλοποιηθεί τμήμα και με λιγότερα άτομα υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία του τμήματος λόγω οικονομικών δυσκολιών.
Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας, Αποστολή εργασιών, Τελική γραπτή εξέταση λήξη του προγράμματος
Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ (γνωστικό αντικείμενο: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου με συστήματα μηχατρονικής)
Ακαδημαϊκός υπεύθυνος:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ
Βασικό θεματικό πεδίο:
Θετικές Επιστήμες και Επιστήμες Μηχανικών
Υποκατηγορίες θεματικών πεδίων:
Εκπαίδευση
Τεχνολογία Πετρελαίου/Φυσικού Αερίου
Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής
Τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα είναι τα κατωτέρω:
Απόφοιτοι ΑΕΙ συναφούς αντικειμένου σπουδών, απόφοιτοι ΙΕΚ και Λυκείου συναφούς αντικειμένου σπουδών με 1 και 2 έτη προϋπηρεσίας αντίστοιχα σε συναφές επάγγελμα.
Γνώση Αγγλικής γλώσσας (βασικό επίπεδο Β1)
Σκοπός του προγράμματος
Η έννοια της διάβρωσης μπορεί να οριστεί γενικά και με εύληπτο τρόπο ως η αποδόμηση και υποβάθμιση των υλικών μέσα από την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον τους που μεταβάλλει τις ιδιότητες των υλικών, ώστε ενδεχομένως να οδηγεί ακόμη και σε απαξίωση, ζημία ή καταστροφή. Χαρακτηριστικά του φαινόμενου της διάβρωσης είναι η πολυπλοκότητά του και η συχνά μη προβλέψιμη φύση του.
Η διάβρωση του χάλυβα οφείλεται σε οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις, ηλεκτροχημικής φύσης, που σχετίζονται δηλαδή με μεταφορά ηλεκτρονίων. Γι’ αυτό, εκτός από τους χημικούς παράγοντες και το βαθμό αλκαλικότητας/οξύτητας του περιβάλλοντος μέσου, δηλ. το pH, παίζουν μεγάλο ρόλο και οι ηλεκτρικές και γεωηλεκτρικές συνθήκες (π.χ. ρεύμα, τάση, αντίσταση εδάφους κλπ.).
Στους θαμμένους/εμβαπτισμένους αγωγούς υπάρχει αυξημένος ο κίνδυνος αστοχίας τους από φαινόμενα διάβρωσης ή αστοχίας υλικού, από παράγοντες όπως:
- διάβρωση από AC ρεύματα
- διάβρωση από DC ρεύματα διαφυγής,
- μικροβιακή διάβρωση,
- stress corrosion cracking,
- near neutral pH cracking,
- high pH cracking
- συνεργιστικές δράσεις διαφόρων τύπων διάβρωσης και μηχανικών αιτίων.
Οι επιπτώσεις από τη διάβρωση σχετίζονται με:
- οικονομικές επιπτώσεις
- κίνδυνο ατυχήματος / δυστυχήματος
- συνέπειες στην ασφάλεια εφοδιασμού
- δημόσια ασφάλεια
- περιβάλλον
- κύρος και δημόσια εικόνα της εταιρίας.
Παρά τη σημασία του, ο κίνδυνος αυτός ορισμένες φορές αδικαιολόγητα παραβλέπεται ή υποτιμάται, επειδή συνήθως οι συνέπειες της διάβρωσης παρουσιάζονται σε βάθος χρόνου και δεν είναι άμεσα ορατές.
Κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχει σημειωθεί αλματώδης πρόοδος όσον αφορά την κατανόηση των μηχανισμών διάβρωσης και έχουν αναπτυχθεί νέες καινοτόμες τεχνολογίες και υλικά προστασίας από την διάβρωση, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη λογισμικών προσομοίωσης και συστημάτων τηλεμετρίας/τηλεχειρισμού/τηλερύθμισης.
Σκοπός του προγράμματος μεταξύ των άλλων είναι η παρουσίαση των βασικών αρχών διάβρωσης και των μεθόδων αντιδιαβρωτικής προστασίας καθώς και σχετικών σύγχρονων τεχνολογιών αντιδιαβρωτικής προστασίας καθώς και συστημάτων τηλεμετρίας/τηλεχειρισμού/τηλερύθμισης καθοδικής προστασίας.
Παράλληλα ειδικό βάρος δίνεται στον έλεγχο της αρτιότητας του Συστήματος Αντικεραυνικής και Αντιεκρηκτικής Προστασίας (IS), στην διεξαγωγή μετρήσεων γειώσεων, στην επίβλεψη και επιθεώρηση εργασιών Καθοδικής και Αντικεραυνικής Προστασίας αλλά και Εγκαταστάσεων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), Ανεξάρτητων Συστημάτων Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), σύμφωνα με τις απαιτήσεις ασφαλείας προσωπικού και εγκαταστάσεων σε κάθε μία από τα προαναφερθέντα συστήματα.
Εκπαιδευτικοί στόχοι
Οι στόχοι του προγράμματος σπουδών μηχανικών σχετικά με την αντιδιαβρωτική προστασία αγωγών και ασφάλειας εγκαταστάσεων φυσικού αερίου δίνονται στη συνέχεια. Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
- κατανοούν και εξηγούν τις βασικές αρχές της διάβρωσης των χαλύβδινων αγωγών και τις ιδιαιτερότητες της αντιδιαβρωτικής προστασίας τους
- καταγράψουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι μέθοδοι αντιδιαβρωτικής προστασίας και να αντιληφθούν τη σημασία και κρισιμότητά τους
- να εξοικειωθούν με παραδείγματα εγκατεστημένων συστημάτων τηλεμετρίας/τηλεχειρισμού/τηλερύθμισης καθοδικής προστασίας προκειμένου για την εφαρμογή τους στα δίκτυα που σχεδιάζουν, κατασκευάζουν ή επιβλέπουν.
- σχεδιάζουν και επιβλέπουν κατασκευές και εγκαταστάσεις φυσικού αερίου προκειμένου να αναλαμβάνουν έργα σχεδιασμού, κατασκευής, επίβλεψης και συντήρησης δικτύων σωληναγωγών (κυρίως αερίων καυσίμων),λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διατήρησης της ομαλής λειτουργίας των υφιστάμενων συστημάτων αντιδιαβρωτικής προστασίας.
- να επιθεωρούν γειώσεις σύμφωνα με τις απαιτήσεις των αντίστοιχων προτύπων και απαιτήσεις ασφαλείας έναντι στατικού ηλεκτρισμού.
- να διακρίνουν τα συστήματα Αντικεραυνικής Προστασίας (Εξωτερικής και Εσωτερικής) και την αναγκαιότητά τους
- να κατανοούν τις απαιτήσεις ασφαλείας από Εlectro-Magnetic Interference (EMI), Τάση Επαφής και Βηματική Τάση και τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
- Να κατανοούν την Αντιεκρηκτική προστασία κατά ΑΤΕΧ με έμφαση στην Ενδογενή (Εγγενή) Ασφάλεια - Intrinsic Safety (IS) καθώς και IS Barriers, IS loops.
Τελικό ζητούμενο είναι οι εκπαιδευόμενοι να κατανοήσουν βασικές αρχές αντιδιαβρωτικής προστασίας (καθοδική προστασία και μονώσεις/βαφές), καθώς και θέματα απαιτήσεων ασφαλείας, ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και επιβλέπουν αποτελεσματικά κατασκευές σωληναγωγών και εγκαταστάσεων φυσικού αερίου.
Στοιχεία επικοινωνίας
Δρ. Απόστολος Τσαγκάρης
Καθηγητής
Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Διευθυντής του ΠΜΣ «Εφαρμοσμένα Συστήματα Αυτοματοποίησης»
Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος
Σίνδος - Θεσσαλονίκη
Email: tsagaris@ihu.gr
Tel: +302310013056, mob: +306977425136
Διδάσκοντες
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίζεται σε 2 κεντρικούς άξονες που αφορούν στην θεωρία και κυρίως στην εφαρμοσμένη τεχνολογία στο πεδίο της αντιδιαβρωτικής προστασίας. Συνεπώς οι εκπαιδευτές προέρχονται από τα παραπάνω γνωστικά αντικείμενα.
Η επιλογή των εκπαιδευτών έγινε με βάση της εμπειρίας τους στο συγκεκριμένο είτε σε παρεμφερές γνωστικό αντικείμενο. Απαραίτητη είναι η γνώση βασικών αρχών αντιδιαβρωτικής προστασίας και αυτοματισμών.
Η Αξιολόγηση των εκπαιδευτών έγινε με βάση του πτυχίου, της βεβαιωμένης διδακτικής προϋπηρεσίας στο γνωστικό αντικείμενο της αντιδιαβρωτικής προστασίας και αυτοματισμών, βεβαιωμένης εργασιακής εμπειρίας και ξένης γλώσσας.
Στην περίπτωση κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου ή διδακτορικού διπλώματος, νομίμως αναγνωρισμένου, συνεξετάζεται η συνάφεια του τίτλου με το προς διδασκαλία αντικείμενο.
Τα τακτικά μέλη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού δεν κρίνονται, επειδή βρίσκονται σε διαρκή κρίση από εκλεκτορικά σώματα και οι δηλούμενες ειδικότητες γίνονται καταρχάς δεκτές, με την προϋπόθεση ότι εμπίπτουν στην περιοχή που δραστηριοποιούνται εκπαιδευτικά και ερευνητικά και δεν προσβάλλουν περιοχές άλλων μελών του προσωπικού.
Οι υποψήφιοι διδάκτορες του τμήματος εξετάζονται κατά προτεραιότητα, ιδίως όταν το γνωστικό αντικείμενο των διδακτορικών τους σπουδών είναι συναφές προς το αντικείμενο του εν λόγω εκπαιδευτικού προγράμματος.
Τα υπόλοιπα μέλη του προσωπικού του ΔΙΠΑΕ, δηλαδή μέλη του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού, Διοικητικοί Υπάλληλοι και Επιστημονικοί και Εργαστηριακοί Συνεργάτες, προκειμένου να γίνουν αποδεκτές οι ειδικότητες τις οποίες επικαλούνται, υπόκεινται σε κρίση όπως και κάθε άλλος υποψήφιος εκπαιδευτής. Η κρίση γίνεται, σύμφωνα με τον κανονισμό του Κέντρου Επιμόρφωση και Δια Βίου Μάθησης.
Διδακτικές ενότητες και διάρκεια αυτών
Τίτλος Διδακτικής / Θεματικής Ενότητας | Τίτλος υπο-ενότητας | Ώρες | Διδάσκων/οντες |
Καθοδική Αντιδιαβρωτική Προστασία | 38 | Βλέπε εκπαιδευτές προγράμματος | |
Επιθεώρηση Καθοδικής Προστασίας & Διάβρωσης | 54 | Βλέπε εκπαιδευτές προγράμματος | |
Απαιτήσεις ασφαλείας προσωπικού και εγκαταστάσεων - Διεπιφάνειες στο Σύστημα της Καθοδικής Προστασίας | 54 | Βλέπε εκπαιδευτές προγράμματος | |
Αντιδιαβρωτική προστασίας με μονώσεις και βαφές | 54 | Βλέπε εκπαιδευτές προγράμματος | |
200 |
Αναλυτική παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ/ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Περίγραμμα - Ενότητα / μάθημα: Καθοδική Αντιδιαβρωτική Προστασία
ECTS units: Βαθμοί ECVET: 3 Ώρες: 38
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος/ενότητας οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση. |
Η συγκεκριμένη ενότητα έχει σκοπό την εκπαίδευση σε βασικές ηλεκτροχημικές αρχές και έννοιες σχετικές με τη διάβρωση του χάλυβα με έμφαση στην εξήγηση για την κατανόηση των μηχανισμών διάβρωσης και προστασίας. Παρουσιάζονται οι αρχές των μεθόδων Καθοδικής Προστασίας των σωληναγωγών έναντι της διάβρωσης. Στο πλαίσιο των μαθημάτων θα γίνει αναφορά στο τυπικό σύστημα Καθοδικής Προστασίας και Συστήματος Γειώσεων Σωληναγωγών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο εκπαιδευόμενος θα κατέχει εξειδικευμένες δεξιότητες επί της αντιδιαβρωτικής προστασίας, οι οποίες απαιτούνται στον σχεδιασμό, κατασκευή, επίβλεψη και λειτουργία/συντήρηση έργων φυσικού αερίου. |
Γενικές Ικανότητες: Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα/ενότητα?
. |
Η θεματική ενότητα αποσκοπεί στην κατάρτιση των ενδιαφερομένων σε βασικές ηλεκτροχημικές έννοιες σχετιζόμενες με τη διάβρωση του χάλυβα συνοπτικά και αναλυτικότερα στις Αρχές Καθοδικής Προστασίας των σωληναγωγών έναντι της διάβρωσης. Περιγράφεται το τυπικό σύστημα Καθοδικής Προστασίας και Συστήματος Γειώσεων Σωληναγωγών. Επίσης παρέχει στους εκπαιδευόμενους ικανότητες σχετικές με τη λήψη αποφάσεων, την αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, την παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, με την ομαδική εργασία και την προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. Γνώμονας των παραπάνω είναι η διαρκής ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην αντιμετώπιση της διάβρωσης σωληναγωγών. |
Περιεχόμενο Μαθήματος/ενότητας | ||
| ||
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση | ||
Η διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας στηρίζεται στις αρχές και τις διαδικασίες της μικτής μορφής εκπαίδευσης, καθώς περιλαμβάνει διαλέξεις που δύνανται να υλοποιηθούν δια ζώσης συναντήσεις ή μέσω πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και μελέτη με τη μορφή ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, κατά την οποία οι επιμορφούμενοι παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες, να μελετήσουν το υλικό του προγράμματος.
Στο τέλος της διδακτικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι οφείλουν να υλοποιήσουν τις ασκήσεις αξιολόγησης που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη ενότητα και να τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη πλατφόρμα. Η βαθμολογία της εργασίας και όλων των υπολοίπων δραστηριοτήτων εντάσσεται σε κλίμακα από 0 – 100%. | ||
Δραστηριότητα | Ώρες | Φόρτος Εργασίας |
Διαλέξεις (Διαζώσης ή Σύγχρονη τηλεκπαίδευση) | 10 | 30 |
Μελέτη (Ασύγχρονη Τηλεκπ.) | 15 | 15 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 8 | 16 |
Εκπόνηση και Συγγραφή εργασίας | 5 | 5 |
Σύνολο Μαθήματος | 38 | 66 |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ/ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Περίγραμμα - Ενότητα / μάθημα: Επιθεώρηση Καθοδικής Προστασίας κ Διάβρωσης
ECTS units: Βαθμοί ECVET: 4 Ώρες: 54
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος/ενότητας οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση. | ||
Η συγκεκριμένη ενότητα έχει σκοπό την εκπαίδευση σε θέματα που πραγματεύονται τις μετρήσεις παραμέτρων λειτουργίας καθοδικής προστασίας και τις επιθεωρήσεις διάβρωσης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί
Τέλος οι εκπαιδευόμενοι θα κατέχουν εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες απαιτούνται στην έρευνα ή/και στην καινοτομία προκειμένου να αναπτυχθούν νέες γνώσεις και διαδικασίες και να ενσωματωθούν γνώσεις από διαφορετικά πεδία. | ||
Γενικές Ικανότητες: Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα/ενότητα?
. | ||
Η θεματική ενότητα αποσκοπεί να παράσχει στους εκπαιδευόμενους ικανότητες σχετικές με τη λήψη αποφάσεων, την αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, την παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών και την προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. Γνώμονας των παραπάνω είναι η διαρκής ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών. | ||
Περιεχόμενο Μαθήματος/ενότητας | ||
Πιο συγκεκριμένα:
| ||
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση | ||
Η διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας στηρίζεται στις αρχές και τις διαδικασίες της μικτής μορφής εκπαίδευσης, καθώς περιλαμβάνει διαλέξεις που δύνανται να υλοποιηθούν δια ζώσης συναντήσεις ή μέσω πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και μελέτη με τη μορφή ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, κατά την οποία οι επιμορφούμενοι παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες, να μελετήσουν το υλικό του προγράμματος. Περιλαμβάνει επίσης εργαστηριακές ασκήσεις και πρακτική εξάσκηση. Στο τέλος της διδακτικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι οφείλουν να υλοποιήσουν τις ασκήσεις αξιολόγησης που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη ενότητα και να τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη πλατφόρμα. Η βαθμολογία της εργασίας και όλων των υπολοίπων δραστηριοτήτων εντάσσεται σε κλίμακα από 0 – 100%. Στη συγκεκριμένη ενότητα θα περιλαμβάνεται και πρακτική εξάσκηση των όσων διδάσκονται οι επιμορφούμενοι, η οποία μπορεί να γίνεται στον χώρο εργασίας τους ή σε συνεργαζόμενο φορέα ή όπου μπορεί να πιστοποιηθεί η εφαρμογή της στο επίπεδο που απαιτείται από το πρόγραμμα. | ||
Δραστηριότητα | Ώρες | Φόρτος Εργασίας |
Διαλέξεις (Διαζώσης ή Σύγχρονη τηλεκπαίδευση) | 10 | 30 |
Μελέτη (Ασύγχρονη Τηλεκπ.) | 13 | 13 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 16 | 32 |
Εκπόνηση και Συγγραφή εργασίας | 5 | 5 |
Πρακτική εξάσκηση | 10 | 20 |
Σύνολο Μαθήματος | 54 | 100 |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ/ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Περίγραμμα - Ενότητα / μάθημα: Απαιτήσεις ασφαλείας προσωπικού και εγκαταστάσεων - Διεπιφάνειες στο Σύστημα της Καθοδικής Προστασίας
ECTS units: Βαθμοί ECVET: 4 Ώρες:54
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος/ενότητας οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση. | ||
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι ικανοί να διεξάγουν μετρήσεις γειώσεων και να ελέγχουν την αρτιότητα του Συστήματος Αντικεραυνικής και Αντιεκρηκτικής Προστασίας (IS), να επιβλέπουν ή να επιθεωρούν εργασίες Καθοδικής και Αντικεραυνικής Προστασίας αλλά και Εγκαταστάσεις ΕΣΦΑ, ΑΣΦΑ και LNG, σύμφωνα με τις απαιτήσεις ασφαλείας προσωπικού και εγκαταστάσεων στις υπο-ενότητες που θα εκπαιδευτούν. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων ο εκπαιδευόμενος θα είναι σε θέση:
και τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν σε κάθε εφαρμογή.
| ||
Γενικές Ικανότητες: Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα/ενότητα?
. | ||
Οι θεματικές ενότητες αποσκοπούν να παράσχουν στους εκπαιδευόμενους τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες, ώστε να αναγνωρίζουν ευκολά και με αξιοπιστία την ορθή εφαρμογή αλλά και αποκλίσεις που μπορεί να υπάρχουν σε θέματα ασφαλείας του προσωπικού και εγκαταστάσεων, κατά την εγκατάσταση Συστημάτων Καθοδικής, Αντικεραυνικής, Αντιεκρηκτικής Προστασίας αλλά και γενικά σε εγκαταστάσεις ΕΣΦΑ, ΑΣΦΑ και LNG. Επίσης παρέχουν ικανότητες σχετικές με τη λήψη αποφάσεων, την αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, την παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών και την προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. Γνώμονας των παραπάνω είναι η διαρκής ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών γενικά σε εγκαταστάσεις ΕΣΦΑ, ΑΣΦΑ και LNG. | ||
Περιεχόμενο Μαθήματος/ενότητας | ||
| ||
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση | ||
Η διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας στηρίζεται στις αρχές και τις διαδικασίες της μικτής μορφής εκπαίδευσης, καθώς περιλαμβάνει διαλέξεις που δύνανται να υλοποιηθούν δια ζώσης συναντήσεις ή μέσω πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και μελέτη με τη μορφή ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, κατά την οποία οι επιμορφούμενοι παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες, να μελετήσουν το υλικό του προγράμματος.
Στο τέλος της διδακτικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι οφείλουν να υλοποιήσουν τις ασκήσεις αξιολόγησης που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη ενότητα και να τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη πλατφόρμα. Η βαθμολογία της εργασίας και όλων των υπολοίπων δραστηριοτήτων εντάσσεται σε κλίμακα από 0 – 100%. Στη συγκεκριμένη ενότητα θα περιλαμβάνεται και πρακτική εξάσκηση των όσων διδάσκονται οι επιμορφούμενοι, η οποία μπορεί να γίνεται στον χώρο εργασίας τους ή σε συνεργαζόμενο φορέα ή όπου μπορεί να πιστοποιηθεί η εφαρμογή της στο επίπεδο που απαιτείται από το πρόγραμμα. | ||
Δραστηριότητα | Ώρες | Φόρτος Εργασίας |
Διαλέξεις (Διαζώσης ή Σύγχρονη τηλεκπαίδευση) | 10 | 30 |
Μελέτη (Ασύγχρονη Τηλεκπ.) | 13 | 13 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 16 | 32 |
Εκπόνηση και Συγγραφή εργασίας | 5 | 5 |
Πρακτική εξάσκηση | 10 | 20 |
Σύνολο Μαθήματος | 54 | 100 |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ/ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Περίγραμμα - Ενότητα / μάθημα: Αντιδιαβρωτική προστασία με Μονώσεις - Βαφές
ECTS units: Βαθμοί ECVET: Ώρες:
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος/ενότητας οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι μετά την επιτυχή ολοκλήρωση. | ||
Η συγκεκριμένη ενότητα έχει σκοπό την εκπαίδευση σε θέματα αντιδιαβρωτικής προστασίας μέσω μονώσεων (coatings) σε θαμμένους σωληναγωγούς κι εξαρτήματα αυτών καθώς και βαφών/επιχρισμάτων (paintings) σε υπέργειο εξοπλισμό σωληνώσεων και δοχείων. Δίδεται έμφαση και σε θεωρητικά και πρακτικά θέματα που αφορούν στην προετοιμασία, εφαρμογή ή επισκευή της μόνωσης με τη χρήση μονωτικής ταινίας και με τη χρήση ψεκασμού, βούρτσας ή ρολού. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
Τέλος θα κατέχει εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες απαιτούνται στην έρευνα ή/και στην καινοτομία προκειμένου να αναπτυχθούν νέες γνώσεις και διαδικασίες και να ενσωματωθούν γνώσεις από διαφορετικά πεδία. | ||
Γενικές Ικανότητες: Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα/ενότητα?
. | ||
Ο εκπαιδευτικός στόχος συνοψίζεται ως ακολούθως:
Η θεματική ενότητα παρέχει επίσης ικανότητες σχετικές με τη λήψη αποφάσεων, την αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, την παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών και την προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
| ||
Περιεχόμενο Μαθήματος/ενότητας | ||
| ||
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση | ||
Η διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας περιλαμβάνει διαλέξεις που δύνανται να υλοποιηθούν δια ζώσης συναντήσεις ή μέσω πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και εργαστηριακές ασκήσεις και πρακτική εξάσκηση. Στο τέλος της διδακτικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι οφείλουν να υλοποιήσουν τις ασκήσεις αξιολόγησης που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη ενότητα και να τις υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην αντίστοιχη πλατφόρμα. Η βαθμολογία όλων των δραστηριοτήτων εντάσσεται σε κλίμακα από 0 – 100%. Στη συγκεκριμένη ενότητα θα περιλαμβάνεται και πρακτική εξάσκηση των όσων διδάσκονται οι επιμορφούμενοι, η οποία μπορεί να γίνεται στον χώρο εργασίας τους ή σε συνεργαζόμενο φορέα ή όπου μπορεί να πιστοποιηθεί η εφαρμογή της στο επίπεδο που απαιτείται από το πρόγραμμα.
| ||
Δραστηριότητα | Ώρες | Φόρτος Εργασίας |
Διαλέξεις (Διαζώσης ή Σύγχρονη τηλεκπαίδευση) | 10 | 30 |
Μελέτη (Ασύγχρονη Τηλεκπ.) | 13 | 13 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 16 | 32 |
Εκπόνηση και Συγγραφή εργασίας | 5 | 5 |
Πρακτική εξάσκηση | 10 | 20 |
Σύνολο Μαθήματος | 54 | 100 |
Συνεργαζόμενοι φορείς
- ΔΕΣΦΑ