28/05/2025 00:00:00 - 01/09/2025 23:59:59
Αιτήσεις διαθέσιμες
Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Σύντομη περιγραφή:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Εκπαιδευτικούς: Ενεργούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης που επιθυμούν να ενσωματώσουν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην διδασκαλία τους και να αναβαθμίσουν τα μαθήματά τους.
- Κατόχους πτυχίου ή τελειόφοιτους: Απόφοιτους οποιουδήποτε κλάδου που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα της ΤΝ, με στόχο την επαγγελματική τους εξέλιξη ή την ίδρυση δικής τους επιχείρησης.
Κάθε ενδιαφερόμενο: Οποιονδήποτε επιθυμεί να έρθει σε επαφή με τον συναρπαστικό κόσμο της ΤΝ, να κατανοήσει τις δυνατότητες και τις εφαρμογές της και να αποκτήσει πρακτική εμπειρία χρήσης και αξιοποίησης τεχνολογιών ΤΝ.
Πιστωτικές μονάδες: 13,5
Λεπτομέρειες διδάκτρων:
Εφάπαξ πληρωμή: 180€
Μόνιμοι και αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί 240€ (Δόσεις: 80€ + 80€ + 80€)
Άνεργοι: 240€ (Δόσεις: 80€ + 80€ + 80€)
ΑΜΕΑ: 240€ (Δόσεις: 80€ + 80€ + 80€)
Πρόωρη Εγγραφή (Μέχρι 31 Ιουλίου): 200€ (Δόσεις: 80€ + 80€ + 40€)
Έξτρα έκπτωση σε εγγραφή γκρουπ. Σε γκρουπ 3 έως 5 ατόμων - 180€ ο κάθε εκπαιδευτικός, σε γκρουπ 6 έως 8 ατόμων 160€ ο κάθε εκπαιδευτικός, σε γκρουπ 9 ατόμων και πάνω - 140€ ο κάθε εκπαιδευτικός.
Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας, Αποστολή εργασιών, Τελική γραπτή εξέταση λήξη του προγράμματος
Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΚΚΩΝΗΣ (γνωστικό αντικείμενο: Πληροφορική - Σχεδιασμός Απτικών Διεπαφών)
Ακαδημαϊκός υπεύθυνος:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΚΚΩΝΗΣ (γνωστικό αντικείμενο: Πληροφορική - Σχεδιασμός Απτικών Διεπαφών)
Βασικό θεματικό πεδίο:
Θετικές Επιστήμες και Επιστήμες Μηχανικών
Υποκατηγορίες θεματικών πεδίων:
Εκπαίδευση
Επαγγελματική Τεχνική Εκπαίδευση
Καινοτόμες Πρακτικές/ Καινοτομία
Πληροφορική & Τηλεπικοινωνίες
Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής
Απολυτήριο Λυκείου
Σκοπός του προγράμματος
Το πρόγραμμα "Εκπαίδευση 4.0: Σύγχρονα Εκπαιδευτικά Εργαλεία Με Τη Δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης" έχει ως σκοπό να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα εργαλεία που χρειάζονται για να ενσωματώσουν αποτελεσματικά την τεχνητή νοημοσύνη και τα σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία στην τάξη.
Εκπαιδευτικοί στόχοι
Οι εκπαιδευόμενοι μετά το τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος θα:
Γνώσεις:
- Κατανοούν τις βασικές έννοιες της Εκπαίδευσης 4.0, των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
- Αναγνωρίζουν τα δημοφιλέστερα chatbots AI και τις δυνατότητές τους.
- Κατανοούν τις βασικές λειτουργίες και διδακτικές εφαρμογές διαδραστικών πινάκων.
- Αναλύουν την αξία της τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης.
- Διακρίνουν τις ηθικές πρακτικές χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
- Εκτιμούν τις δυνατότητες παιχνιδοποίησης στη μάθηση.
Δεξιότητες:
- Χρησιμοποιούν chatbots AI για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης.
- Εφαρμόζουν ηθικές πρακτικές χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
- Συμβουλεύουν τους μαθητές στην ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
- Δημιουργούν διαδραστικά παιχνίδια μάθησης με διάφορα λογισμικά.
- Αξιοποιούν το Canva Pro for Education και το Magic Studio για τη δημιουργία ποικίλου εκπαιδευτικού υλικού.
- Εφαρμόζουν το MagicSchool.ai για την εξατομίκευση της διδασκαλίας, την αξιολόγηση μαθητών, τη δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων, την αυτοματοποίηση εργασιών και την επικοινωνία με γονείς.
- Είναι ικανοί να χρησιμοποιούν εργαλεία ΤΝ για τη δημιουργία εικόνων, βίντεο, μουσικής και τέχνης.
- Χρησιμοποιούν διαδραστικούς πίνακες για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης, της συνεργασίας και της καινοτόμου διδασκαλίας.
Στάσεις:
- Υιοθετούν κριτική σκέψη για την αξία της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
- Υποστηρίζουν την ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
- Αντιμετωπίζουν με αυτοπεποίθηση προκλήσεις που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση.
- Δικαιολογούν τεκμηριωμένα τις απόψεις τους για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση.
- Συγκρίνουν και υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση.
- Αμφισβητούν και διερωτώνται για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στην
- εκπαίδευση.
- Ενθαρρύνουν την πειραματική μάθηση με τεχνολογία.
- Προτιμούν την καινοτόμο διδασκαλία με τεχνητή νοημοσύνη.
- Επιδιώκουν την εξατομίκευση της μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη.
Συνολικά, το πρόγραμμα "Εκπαίδευση 4.0: Σύγχρονα Εκπαιδευτικά Εργαλεία και η Δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης" θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να γίνουν πιο αποτελεσματικοί και καινοτόμοι δάσκαλοι, προετοιμάζοντας τους μαθητές τους για να πετύχουν στον 21ο αιώνα.
Στοιχεία επικοινωνίας
Κοκκώνης Γεώργιος
Επίκουρος Καθηγητής,
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων
Σίνδος, Θεσσαλονικη
gkokkonis@ihu.gr
Διδάσκοντες
1. Κοκκώνης Γεώργιος, Επίκουρός Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και
Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
2. Ιωάννης Δούρβας, Εκπαιδευτικός πληροφορικής, Εκπαιδευτής ενηλίκων, Μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία με ενήλικες, Συγγραφικό έργο, δημιουργός elearning.
3. Μαρία Κυριακού, Δικηγόρος, μεταπτυχιακό στο Δίκαιο και Πληροφορική
Διδακτικές ενότητες και διάρκεια αυτών
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Εκπαίδευση 4.0, την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα Ηθικά Ζητήματα
Εξετάζονται οι έννοιες της Εκπαίδευσης 4.0, της Τεχνητής Νοημοσύνης και των επιπτώσεών της στο σχολικό περιβάλλον. Περιλαμβάνονται θέματα όπως bias, plagiarism, διαφάνεια, ηθική χρήση, κίνδυνοι και εκπαιδευτική πολιτική.
Διάρκεια: 4 εβδομάδες – 43 ώρες
Ενότητα 2: Generative AI και Μεγάλα Μοντέλα Γλώσσας (LLMs) στην Εκπαίδευση
Εμβάθυνση στα LLMs (π.χ. ChatGPT, Gemini, Claude, DeepSeek, Perplexity), τις βασικές έννοιες της Generative AI, δημιουργία προτροπών και πρακτικές εφαρμογές στην τάξη.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Ενότητα 3: AI Εργαλεία για Δημιουργία Εκπαιδευτικού Περιεχομένου & Μαθησιακή Υποστήριξη
Εστίαση σε εργαλεία όπως MagicSchool, Eduaide, Twee, Almanack, Brisk και Diffit. Περιλαμβάνει σενάρια για διαφοροποίηση, προσβασιμότητα και υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Ενότητα 4: Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης από Μαθητές
Πώς χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι μαθητές την ΤΝ στην καθημερινότητά τους και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί υπεύθυνα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ανάπτυξη ψηφιακού αλφαβητισμού, κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Ενότητα 5: Δημιουργία Πολυμέσων με Τεχνητή Νοημοσύνη (Εικόνες, Βίντεο, Μουσική, Τέχνη)
Εργαλεία και τεχνικές για δημιουργία εικόνων (π.χ. DALL·E, Ideogram), βίντεο (π.χ. InVideo, HeyGen), ήχου και μουσικής (π.χ. Suno, ElevenLabs). Εξετάζονται και τα ηθικά ζητήματα των AI-generated μέσων.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Ενότητα 6: Δημιουργία Διαδραστικών Παιχνιδιών Μάθησης και Ασκήσεων με AI
Αξιοποίηση εργαλείων όπως Genially, Quizizz, Kahoot!, Edpuzzle, Redmenta και Wordwall για δημιουργία παιγνιώδους και διαδραστικής εμπειρίας μάθησης.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Ενότητα 7: Εντυπωσιακές Παρουσιάσεις, Εκπαιδευτικά Βίντεο, Γελοιογραφίες και Ψηφιακό Υλικό με Canva
Ολοκληρωμένη παρουσίαση του Canva για Εκπαίδευση: παρουσιάσεις, βίντεο, posters, comics, ψηφιακά βιβλία, ιστορίες. Έμφαση στην παιδαγωγική αξιοποίηση και στη συνεργατική δημιουργία.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Ενότητα 8: Διαδραστικοί Πίνακες στην Εκπαίδευση & Εισαγωγή στην Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR)
Γνωριμία με τις δυνατότητες των διαδραστικών πινάκων (Samsung, LG, Mozabook) και εισαγωγή στη χρήση AR στην εκπαίδευση, με εφαρμογές που μπορούν να ενσωματωθούν άμεσα στην τάξη.
Διάρκεια: 5 εβδομάδες – 51 ώρες
Σύνολο Διάρκειας: 39 εβδομάδες / 9 μήνες – 400 ώρες
Αναλυτική παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Εκπαίδευση 4.0, την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα Ηθικά Ζητήματα
Περιγραφή:
Σε αυτήν την ενότητα εξετάζουμε την έννοια της Εκπαίδευσης 4.0 και την επίδρασήτης στη σύγχρονη εκπαιδευτική πρακτική. Παράλληλα, εξετάζουμε την έννοια της τεχνητής νοημοσύνης και τα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή τηςστην εκπαίδευση.
Υποενότητες:
- Κανόνες Ορθής Διαδικτυακής Συμπεριφοράς
- Τι είναι η Εκπαίδευση 4.0
- Η εξέλιξη της εκπαίδευσης: από την αναλογική στην ψηφιακή εποχή
- Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση
- Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη;
- Είδη ΤΝ: Γενική ΤΝ (AGI) και Συγκεκριμένη ΤΝ (ASI)
- Η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκπαίδευση
- Plagiarism Detection: Πώς εντοπίζουμε τη λογοκλοπή μέσω AI
- Bias και Αλγοριθμική Αδικία: Πού ελλοχεύει ο κίνδυνος
- Ηθικές Αρχές, Διαφάνεια, Δικαιοσύνη και Εκπαιδευτική Πολιτική για την ΤΝ
- Εκπόνηση σχολικής πολιτικής για την ενσωμάτωση της ΤΝ στην εκπαιδευτική μονάδα
Ενότητα 2: Generative AI και Μεγάλα Μοντέλα Γλώσσας (LLMs) στην Εκπαίδευση
Περιγραφή:
Η ενότητα αυτή εστιάζει στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων των μεγάλων μοντέλων γλώσσας (LLMs) στον τομέα της εκπαίδευσης. Θα παρουσιάσουμε τα πιο δημοφιλή LLMs, όπως το ChatGPT,το Gemini, το Copilot και το Claude.ai, και θα εξετάσουμε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βελτιώσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.
Υποενότητες:
- Τι είναι Generative AI και LLMs
- Παρουσίαση βασικών εργαλείων: ChatGPT, Gemini, Claude, Copilot, Perplexity, DeepSeek
- Δημιουργία & Βελτιστοποίηση Προτροπών (Prompts)
- Ενσωμάτωση των LLMs σε δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης
- Μελέτες Περίπτωσης Επιτυχημένης Χρήσης LLMs στην Εκπαίδευση
Ενότητα 3: AI Εργαλεία για Δημιουργία Εκπαιδευτικού Περιεχομένου & Μαθησιακή Υποστήριξη
Περιγραφή:
Αυτή η ενότητα επικεντρώνεται στις δυνατότητες που προσφέρουν οι πλατφόρμες AI για τη δημιουργία ψηφιακών βοηθών εκπαιδευτικού που αλληλεπιδρούν με τους μαθητές και τη χρήση εργαλείων AI για τη δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου. Θα εξερευνήσουμε πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τεχνολογίες για να βελτιώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση και την εμπλοκή των μαθητών.
Υποενότητες:
- Ο ρόλος των AI εργαλείων στη δημιουργία περιεχομένου και την εκπαιδευτική προετοιμασία
- Παρουσίαση εργαλείων: MagicSchool AI, Eduaide, Almanack, Twee, Brisk Teaching
- Διαφοροποίηση και Προσαρμογή Υλικού: Diffit.me, SchoolAI
- Ψηφιακή Υποστήριξη Μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες:
- Microsoft Immersive Reader
- Read&Write for Chrome
- Natural Reader / Speechify
- Ανασχεδιασμός δραστηριοτήτων για μαθητές με ΔΕΠΥ, δυσλεξία, ESL, μεικτές ικανότητες
Ενότητα 4: Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης από Μαθητές
Περιγραφή:
Η ενότητα αυτή επικεντρώνεται στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) από τους μαθητές με σκοπό την ενίσχυση της κριτικής σκέψης και τη δημιουργική ανάπτυξή τους. Οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύονται για να καθοδηγούν τους μαθητές στη χρήση ηθικών εργαλείων ΤΝ και να διευκολύνουν την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν τηντεχνολογία αυτή με εποικοδομητικό και υπεύθυνο τρόπο.
Υποενότητες:
- Επιρροή της ΤΝ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Πώς η ΤΝ αλλάζει τη μάθηση και την καθημερινή ζωή των μαθητών
- Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης και Ψηφιακού Αλφαβητισμού
- Ηθικά Ζητήματα και Υπεύθυνη Χρήση
- Κατευθυντήριες Οδηγίες για Υπεύθυνη Χρήση της ΤΝ
- O Ρόλος Εκπαιδευτικών και Γονέων Καθοδήγηση και Υποστήριξη
- Δραστηριότητες Για Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης με Μαθητές
- Ψηφιακοί Βοηθοί και η Εφαρμογή τους στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Ενότητα 5: Δημιουργία Πολυμέσων με Τεχνητή Νοημοσύνη (Εικόνες, Βίντεο, Μουσική, Τέχνη)
Περιγραφή:
Η ενότητα αυτή εστιάζει στην εκμάθηση λογισμικών και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εικόνων, βίντεο, μουσικής και τέχνης. Οι εκπαιδευτικοί θα μάθουν πώς να χρησιμοποιούν αυτές τις τεχνολογίες για να δημιουργούν εντυπωσιακό εκπαιδευτικό υλικό που θα εμπνέει και θα κινητοποιεί τους μαθητές τους.
Υποενότητες:
- Εισαγωγή στη χρήση AI για πολυμέσα στην εκπαίδευση
- Δημιουργία εικόνων: DALL·E, Ideogram, Leonardo, Artbreeder
- Δημιουργία βίντεο: InVideo, HeyGen, Pika
- Δημιουργία μουσικής & ήχου: Suno, ElevenLabs
- Google Arts & Culture ως εργαλείο εικονικής τέχνης
- Παιδαγωγική αξιοποίηση και ηθικά ζητήματα με AI-generated media
Ενότητα 6: Δημιουργία Διαδραστικών Παιχνιδιών Μάθησης και Ασκήσεων με AI
Περιγραφή:
Στην ενότητα αυτή, οι εκπαιδευτικοί θα εξερευνήσουν τη σημασία της παιχνιδοποίησης των ασκήσεων ως μέσο για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος και της συμμετοχής των μαθητών στη μάθηση. Θα εξεταστούν επίσης διάφορα λογισμικά που επιτρέπουν τη δημιουργία διαδραστικών παιχνιδιών μάθησης, και ασκήσεων διαφόρων τύπων που προωθούντην ενεργή συμμετοχή των μαθητών και τη διασκέδαση στη μάθηση.
Υποενότητες:
- Θεωρία και πρακτικές παιχνιδοποίησης στη μάθηση
- Προκλήσεις της Παιχνιδοποίησης της Μάθησης
- Παρουσίαση εργαλείων: Genially, Quizizz, Kahoot!, Wordwall, Edpuzzle, Redmenta, Curipod
Ενότητα 7: Παρουσιάσεις, Comics, Ψηφιακό Υλικό και Συνεργατική Δημιουργία με Canva
Περιγραφή:
Η ενότητα αυτή επικεντρώνεται στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων που προσφέρειτο Canva Pro for Education στους εκπαιδευτικούς για τη βελτίωση της διδασκαλίας και την ενίσχυση της μάθησης. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην πλατφόρμα εργαλείων Magic Studio, που τροφοδοτούνται από την τεχνητή νοημοσύνη του Canva Pro for Education. Θα εξεταστούνπαραδείγματα εφαρμογών του Canva σε διάφορους τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού, της ενίσχυσης της συνεργασίας και της επικοινωνίας, καθώς και της αξιολόγησης των μαθητών.
Υποενότητες:
- Canva For Education
- Canva Αρχική Οθόνη & Editor Page
- Επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες σας
- Canva Docs
- Canva Παρουσιάσεις
- Canva Video
- Canva Comic
- Posters, Infographics, και Storyboards στο Canva
- Ψηφιακά Βιβλία
- Διαχείριση Τάξης
Ενότητα 8: Διαδραστικοί Πίνακες στην Εκπαίδευση και Εισαγωγή στην Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR)
Περιγραφή:
Η ενότητα αυτή επιδιώκει να εξοπλίσει τους εκπαιδευτικούς με τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να αξιοποιούν αποτελεσματικά διαδραστικούς πίνακες στην τάξη, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία και την καινοτόμο διδασκαλία.
Υποενότητες:
- Εισαγωγή στους διαδραστικούς πίνακες (Samsung, LG)
- Εφαρμογές: Note, Share, AirClass, Mozabook
- Εκπαιδευτικά σενάρια με διαδραστικό πίνακα
- Εισαγωγή στην Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR)
- Τι είναι AR
- Διαφορές AR με Εικονική Πραγματικότητα (VR)
- Ενσωμάτωση AR στην Εκπαίδευση