Calendar icon
Διάστημα αιτήσεων:
27/03/2024 00:00:00 - 19/05/2024 23:59:59
Αιτήσεις διαθέσιμες
Alarm icon
Διάρκεια: 410 ώρες, 9 μήνες
Time icon
Έναρξη προγράμματος: 2024-05-20
Currency icon
Δίδακτρα: 230€
Desctop icon
Τρόπος διεξαγωγής προγράμματος:
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
Currency icon
Τύπος χορηγούμενου πιστοποιητικού:
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Programme banner

Σύντομη περιγραφή:

  • Πτυχιούχους ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) και σε πτυχιούχους άλλων ανωτέρων και ανωτάτων σχολών (Ενόπλων δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας)
  • Επαγγελματίες  και λοιποί εργαζόμενοι σε τομείς Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Κοινωνικής Πολιτικής, οι οποίοι  έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Εργαζόμενοι σε δομές μεταναστών-προσφύγων, οι οποίοι  έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Φοιτητές
  • Απόφοιτοι EΠΑ.Λ. ή Τ.Ε.Ε.ή Τ.Ε.Λ. ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου ή «Τάξης μαθητείας» ΕΠΑ.Λ. (π.χ. Βοηθός Νοσηλευτή, Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων, Βοηθός Φυσικοθεραπευτή κ.λ.π)
  • Σπουδαστές ή Απόφοιτοι I.E.Κ. (π.χ. Βοηθός Νοσηλευτικής, Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων, Βοηθός Εργοθεραπείας κ.τ.λ.)
Διαβάστε περισσότερα
Σύμπτυξη

Πιστωτικές μονάδες: 13,5

Λεπτομέρειες διδάκτρων:

Εφ άπαξ καταβολή ή 50 ευρώ προκαταβολή και το υπόλοιπο σε 2 δόσεις πριν την λήξη του προγράμματος

Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας, Τελική γραπτή εξέταση λήξη του προγράμματος

Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ (γνωστικό αντικείμενο: : Κλινική Νοσηλευτική-Φροντίδα Ασθενών Με Νευρολογικά Νοσήματα )

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ

Βασικό θεματικό πεδίο:
Επιστήμες Υγείας

Υποκατηγορίες θεματικών πεδίων:
Τεχνολογίες & Φροντίδα Υγείας και Πρόνοιας

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής

•             Πρόσβαση στο διαδίκτυο

•             Καλή γνώση χρήσης Ηλεκτρονικού Υπολογιστή

•             Η γνώση  τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας συνεκτιμάται

Σκοπός του προγράμματος

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος: είναι η εκπαίδευση/εξειδίκευση  των επαγγελματιών υγείας,  καθώς επίσης και άλλων επιστημόνων και επαγγελματιών  στη διαπολιτισμική φροντίδα.

Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι η δημιουργία εξειδικευμένων επαγγελματιών με πολιτισμική επάρκεια  οι οποίοι θα είναι σε θέση να φροντίζουν ανθρώπους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, να αντιμετωπίζουν οξέα και χρόνια προβλήματα υγείας, να αξιολογούν και να παρεμβαίνουν εγκαίρως κατά την έναρξη συμπτωμάτων, να οργανώνουν και να εφαρμόζουν προγράμματα πρόληψης και αγωγής υγείας, να οργανώνουν το δίκτυο επικοινωνίας αυτών των ανθρώπων με το σύστημα υγείας της χώρας μας, να συνεργάζονται με τους φορείς για την ομαλή ένταξή τους  στην κοινωνία, με ασφάλεια και ευαισθησία καθώς επίσης να δημιουργούν δομές με συνθήκες ασφάλειας για τους  εργαζομένους.

Η διαπολιτισμική φροντίδα  έχει οριστεί ως επίσημος τομέας μελέτης και πρακτικής, επικεντρωμένος στις συγκριτικές  διαφορές και ομοιότητες  της ανθρώπινης φροντίδας, των διαφόρων   πεποιθήσεων, αξιών και μορφών διαβίωσης εντός των πολιτισμών, με απώτερο  σκοπό την παροχή  πολιτισμικά συμβατής, ουσιαστικής και ωφέλιμης φροντίδας υγείας (Leininger, 2002). Η διαπολιτισμική φροντίδα αποτελεί εξειδικευμένο τομέα των επιστημών υγείας και όχι μόνο, με στόχο την προαγωγή  της υγείας των ανθρώπων που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, με την παρέμβαση πρακτικών ευαίσθητων ως προς την αντίληψη που διαμορφώνουν οι άνθρωποι για την υγεία. Ο ρόλος του επαγγελματία υγείας και άλλων επιστημών  είναι απαραίτητος και σημαντικός, καθώς αυτός προάγει την υγεία και την ασφάλεια αυτών των ανθρώπων  σε  περιβάλλοντα παροχής φροντίδας, παρεμβαίνει σε πραγματικά και δυνητικά προβλήματα υγείας, παρέχει υπηρεσίες φροντίδας σε οξέα και χρόνια προβλήματα  κατά περίπτωση.

Ουσιαστικός είναι ο  ρόλος των  επαγγελματιών υγείας,  και συναφών  επιστημών  στη σύγχρονη κοινωνική δομή και διάρθρωση, με κυρίαρχο στόχο τη βελτιστοποίηση του επιπέδου υγείας  των πολιτών. Το πεδίο της διαπολιτισμικής φροντίδας απαιτεί επαγγελματίες με διευρυμένες γνώσεις και δεξιότητες για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας.  Βασική προϋπόθεση, όμως, είναι οι υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας  να διέπονται από τις αρχές της ισότητας και της ισονομίας και να χαρακτηρίζονται από την πολιτισμική επάρκεια που θα βασίζεται στην τεκμηριωμένη πρακτική.

Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία και τα χαρακτηριστικά της διαπολιτισμικής φροντίδας, σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία γίνεται όλο και περισσότερο αναγκαία η εκπαίδευση τόσο των επαγγελματιών υγείας όσο και των λοιπών επαγγελματιών ώστε να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και να μπορούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις συνθήκες της σύγχρονης πολυπολιτισμικής πραγματικότητας. 

Αντικείμενο εργασίας των εκπαιδευομένων αποτελούν τα παρακάτω:

Α. παροχή φροντίδας  πολιτισμικά επαρκούς βασισμένη στις αρχές της διαπολιτισμικής και

Β. πολιτικές ελέγχου και διαχείρισης των επιβλαβών παραγόντων και  των συνεπειών τους στην υγεία των εργαζομένων σε δομές μεταναστών και προσφύγων

              

Εκπαιδευτικοί στόχοι

  • ΓΝΩΣΕΙΣ
  • Ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί:
  • να προσδιορίζει ποιο είναι το αντικείμενο της διαπολιτισμικής φροντίδας υγείας
  • να περιγράφει το ρόλο και τα καθήκοντα του επαγγελματία  στη διαπολιτισμική φροντίδα υγείας
  • να κατανοεί τις έννοιες της κουλτούρας, του πολιτισμού της υγείας και της ασθένειας, καθώς και τη συσχέτιση αυτών με τη φροντίδα υγείας
  • να κατανοεί τις έννοιες ρατσισμός, κοινωνικά και πολιτισμικά στερεότυπα, προκαταλήψεις, εθνοκεντρισμός και πώς αυτά μπορεί να επηρεάσουν τη παροχή φροντίδας υγείας
  • να κατανοεί την ιστορική πορεία της θεώρησης της υγείας και της ασθένειας σε άλλους πολιτισμούς
  • να κατανοεί τα μέσα δια των οποίων οι πολιτισμικές πεποιθήσεις μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά απέναντι στην υγεία
  • να κατανοεί τις θεωρίες και τα μοντέλα της διαπολιτισμικής φροντίδας για να μπορεί να τα χρησιμοποιεί ως πολιτισμικό οδηγό στην ανάπτυξη πολιτισμικά ευαίσθητης φροντίδας, καθώς και για τη μελέτη των τρεχόντων ζητημάτων υγείας που σχετίζονται με προβλήματα σε διάφορες κοινότητες του κόσμου οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις στον τομέα της υγείας 
  • να περιγράφει μέτρα πρόληψης, ελέγχου και καταγραφής λοιμώξεων σε προσωρινούς καταυλισμούς μεταναστών
  • να κατανοεί τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία των προσφύγων και μεταναστών
  • να κατανοεί και να αναλύει το ρόλο των επαγγελματιών υγείας  σε σχέση με την πολιτισμική πτυχή της σεξουαλικής  και αναπαραγωγικής υγείας
  • να αναγνωρίζει και να αποσοβεί  εκλυτικούς παράγοντες που οδηγούν σε πολιτισμικές συγκρούσεις σε διάφορα περιβάλλοντα
  • να αναγνωρίζει το προφίλ υγείας  των παιδιών των μεταναστών
  • να κατανοεί τα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά ως προς την ανατροφή των παιδιών
  • να αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα αντίληψης του πόνου και του «υποφέρειν»  και πώς αυτά επηρεάζονται από το πολιτισμικό υπόβαθρο των ανθρώπων
  • να αναγνωρίζει και να αξιολογεί τους πολιτισμικούς παράγοντες που σχετίζονται με τη ψυχική υγεία και νόσο ώστε να εφαρμόζει παρεμβάσεις της διαπολιτισμικής φροντίδας
  • να αναγνωρίζει τις  πολιτικές ελέγχου και διαχείρισης των επιβλαβών παραγόντων και  των συνεπειών τους στην υγεία των εργαζομένων
  • να κατανοεί τα  μέτρα προστασίας των εργαζομένων σε δομές διαπολιτισμικής φροντίδας (μεταναστών προσφύγων) συμπεριλαμβανομένων των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων  Ασφαλείας
  • ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
  • Ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί:
  • να εφαρμόζει μια πολιτισμικά συμβατή φροντίδα που θα συμβάλλει στην υγεία και την ευημερία των ανθρώπων και θα τους βοηθά να αντιμετωπίζουν διάφορες  καταστάσεις υγείας και ασθένειας, αναπηρίας ή ακόμη και θανάτου.
  • να  προσδιορίζει, ανακαλύπτει,  καταγράφει,  γνωρίζει και  εξηγεί την αλληλεξάρτηση των φαινομένων φροντίδας και πολιτισμού, με τις  διαφορές και ομοιότητες μεταξύ των πολιτισμών.
  • να  κατανοεί νέες έννοιες, πρότυπα, εκφράσεις και πρακτικές που σχετίζονται με την πολιτισμική φροντίδα που επηρεάζουν την υγεία και την ευημερία των ατόμων, των οικογενειών και των πολιτισμικών ομάδων.
  • να κατανοεί ομοιότητες όσο και αντιθέσεις (διαφορές)  οι οποίες μπορούν να αναγνωριστούν ως συγκεκριμένες μορφές κουλτούρας για την παροχή πολιτισμικά συμβατής φροντίδας σε σχέση με τον επιδιωκόμενο στόχο της υγείας και της ευημερίας.
  • να εφαρμόζει πρόγραμμα  εκπαίδευσης/ενημέρωσης των μεταναστών για τη χρήση υπηρεσιών υγείας της χώρας μας.
  • να εφαρμόζει προγράμματα μέτρων προστασίας, πολιτικές ελέγχου και διαχείρισης των επιβλαβών παραγόντων και  των συνεπειών τους στην υγεία των εργαζομένων σε δομές διαπολιτισμικής φροντίδας (μεταναστών και προσφύγων).
  • ΣΤΑΣΕΙΣ
  • Ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί:
  • να κινητοποιήσει  τους φορείς υγειονομικής περίθαλψης για παροχή πολιτισμικά ευαίσθητης φροντίδας.
  • να συνεργαστεί με την διεπιστημονική ομάδα φροντίδας ώστε  να αποδεχθεί με σεβασμό τους ανθρώπους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.
  • να συνεργαστεί με τις κοινωνικές δομές για την ομαλή ένταξη αυτών των ανθρώπων στην κοινωνία μας.
  • να προσαρμόζει μέτρα για υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε δομές διαπολιτισμικής φροντίδας (μεταναστών – προσφυγών) συμπεριλαμβανομένων των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων  Ασφαλείας.

Στοιχεία επικοινωνίας

Θεοφανίδης Δημήτριος 6945227796

Διδάσκοντες

  • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ,ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ, ΔΙΠΑΕ
  • ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ, ΔΙΠΑΕ
  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΡΟΙΔΟΥΛΗ ΕΤΕΠ, ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΠΑΚΕΔΠΣ, ΔΙΠΑΕ

 

Διδακτικές ενότητες και διάρκεια αυτών

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική φροντίδα υγείας.  65 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Θεωρία και μοντέλα για την πολιτισμική επάρκεια στη φροντίδα υγείας  65 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της σεξουαλικής ζωής, του πόνου,  του καρκίνου, της φροντίδας ηλικιωμένων, του θανάτου και του πένθους, και των θρησκευτικών πεποιθήσεων. 90 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4.  Διαπολιτισμική φροντίδα παιδιού =20 ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5. Διαπολιτισμική φροντίδα ψυχικής υγείας  40 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Διαπολιτισμικές πτυχές της  φροντίδας υγείας  στην κοινότητα  40 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 7. Ποιότητα της διαπολιτισμικής φροντίδας υγείας 20 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 8. Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε διαπολιτισμικές δομές  (μεταναστών – προσφύγων) 50 Ώρες

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 9. Διερεύνηση βιβλιογραφίας  σε υπηρεσίες αναζήτησης στον παγκόσμιο ιστό 10 Ώρες

Αναλυτική παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων

Τίτλος Διδακτικής ΕνότηταςΣκοπός Διδακτικής ΕνότηταςΣτόχοι Διδακτικής ΕνότηταςΏρες Διδακτικής Ενότητας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1. Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική φροντίδα υγείας.  

Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική φροντίδα υγείας.

Ο ρόλος του επαγγελματία  υγείας (καθήκοντα και υποχρεώσεις) απέναντι σε ανθρώπους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα

Η αναγνώριση του αντικειμένου διαπολιτισμικής φροντίδας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

- Προσδιορίζουν το περιεχόμενο και τους στόχους του επιμορφωτικού προγράμματος

- Αντιλαμβάνονται τα αναμενόμενα αποτελέσματα και τη σκοπιμότητα του επιμορφωτικού προγράμματος

10 ώρες ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Πολιτισμός,

Κουλτούρα, πολιτισμική ταυτότητα, έθνος, φυλή

στερεότυπα,

ρατσισμός, περιθωριοποίηση

Η αναγνώριση και κατανόηση  των εννοιών

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

 Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
-Προσδιορίζουν τις έννοιες
-Αντιλαμβάνονται την έκφρασή τους στην ελληνική πραγματικότητα

10 ώρες ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Ιστορική θεώρηση της υγείας και της ασθένειας σε διάφορους πολιτισμούς

Η αναγνώριση:

-των πεποιθήσεων για την υγεία και την ασθένεια σε ένα κοινωνικό και πολιτισμό πλαίσιο

 

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

 -Προσδιορίζουν  έξεις (habitus), αντιλήψεις και απόψεις για την υγεία και την ασθένεια πληθυσμών με διαφορετικό πολιτισμό.

-Περιγράφουν τα ποικίλα ιατρικά συστήματα στο πλαίσιο του ιατρικού πλουραλισμού

 

10 ώρες ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Μετανάστες πρόσφυγες και ανθρώπινα δικαιώματα

Αναγνώριση:

-των ορισμών και αιτιών της μετανάστευσης και της προσφυγικής ιδιότητας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
-Γνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία των μεταναστών και 
προσφύγων
-Ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή των μεταναστών και προσφύγων στην 
αναζήτηση φροντίδας υγείας.

10 ώρες

ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Πρακτικές διαχείρισης της ετερότητας.

 Αναγνώριση   και  κριτική αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι κοινωνίες, οι ομάδες και

τα άτομα, τόσο σε επίπεδο θεσμών όσο και σε επίπεδο πρακτικών, αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

 

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

 -Να συνειδητοποιούν βαθύτερα τους τρόπους με τους οποίους οι θεσμοί, οι ομάδες και τα άτομα αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

-Να κατανοούν και να προσεγγίζουν  κριτικά επιλογές όπως ο διαχωρισμός, ο αποκλεισμός, η αφομοίωση, η ενσωμάτωση, το πολυπολιτισμικό μοντέλο, οι αντιρατσιστικές προσεγγίσεις, η διαπολιτισμική επικοινωνία, η αξιοποίηση της διαφορετικότητας ως παράγοντα εμπλουτισμού των κοινωνιών.

-Να υποστηρίζουν πρακτικές διαχείρισης της διαφορετικότητας συμβατές με τις έννοιες του δικαιώματος του αυτοπροσδιορισμού και της διασφάλισης της ισότιμης αλληλεπίδρασης.

10 ώρες

ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Διαπολιτισμική επικοινωνία και συμβουλευτική

Αναγνώριση:

-των ορισμών και της επικοινωνίας ανάλογα του πολιτισμού προέλευσης και της ανάπτυξης συμβουλευτικών δεξιοτήτων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
-Γνωρίζουν τις διαφορές και τις ομοιότητες στα πλαίσια της επικοινωνίας η οποία επηρεάζεται από τα πολιτισμικά δυναμικά

-Να αναπτύξουν δεξιότητες ιαπολιτισμικής συμβουλευτικής

15 ώρες

ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Θεωρία και μοντέλα για την πολιτισμική επάρκεια στη φροντίδα υγείας 
Θεωρία για την Πολιτισμική Ποικιλομορφία και Καθολικότητα της Φροντίδας της Madeleine LeiningerΗ κατανόηση και χρήση της θεωρίας για την ανάπτυξη πολιτισμικά ευαίσθητης φροντίδας Υγείας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Οργανώνουν ένα πλάνο φροντίδας υγείας βασισμένο στις αρχές της θεωρίας

 

25 ώρες ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Μοντέλο για την πολιτισμική επάρκεια PPT (Papadopoylos, Tilki, Taylor)Η κατανόηση και χρήση  του μοντέλου για την ανάπτυξη πολιτισμικά επαρκούς  φροντίδας Υγείας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

- Γνωρίζουν τη χρήση  του μοντέλου για την ανάπτυξη πολιτισμικά επαρκούς  φροντίδας Υγείας

-Οργανώνουν ένα πλάνο φροντίδας υγείας βασισμένο στις αρχές του μοντέλου

 15 ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

Μοντέλο της Διαπολιτισμικής αξιολόγησης (Τranscultural Assessment Model) Joyce N. Giger &Ruth DavidhizarΗ κατανόηση και χρήση  του μοντέλου για την ανάπτυξη πολιτισμικά επαρκούς  φροντίδας Υγείας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

- Γνωρίζουν τη   χρήση  του μοντέλου για την ανάπτυξη πολιτισμικά επαρκούς  φροντίδας Υγείας

-Οργανώνουν ένα πλάνο φροντίδας υγείας βασισμένο στις αρχές του μοντέλου

25 ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της σεξουαλικής ζωής, του πόνου,  του καρκίνου, της φροντίδας ηλικιωμένων, του θανάτου και του πένθους, και των θρησκευτικών πεποιθήσεων.
Κοινωνικό φύλο, σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία. Πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της σεξουαλικής ζωήςΗ αναγνώριση παρακολούθηση προβλημάτων που προκύπτουν από τις  ιδιαιτερότητες της σεξουαλικής και αναπαραγωγικής ζωής

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν την διάσταση του κοινωνικού φύλλου στη σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία καθώς και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της σεξουαλικής ζωής

 - Αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν μέτρα προφύλαξης, ελέγχου που προκύπτουν από  τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της σεξουαλικής ζωής

20 ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Η κουλτούρα του πόνου και του υποφέρειν σε διαφορετικούς πολιτισμούςΑναγνώριση και προσδιορισμός των εννοιών του πόνου

 Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τις παρεμβάσεις φροντίδας υγείας  με πολιτισμική ευαισθησία στην καθημερινή πρακτική

15 ώρες ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Φροντίδα ηλικιωμένων σε διαφορετικούς πολιτισμούςΗ αναγνώριση παρακολούθηση προβλημάτων που προκύπτουν από τη  ιδιαιτερότητες της φροντίδας σε ηλικιωμένους

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τις παρεμβάσεις φροντίδας υγείας  σε ηλικιωμένους με σεβασμό και πολιτισμική ευαισθησία στην καθημερινή πρακτική

15 ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Διαπολιτισμική  φροντίδα στο πένθος και τον θάνατοΠροσδιορισμός της έννοιας του θανάτου και πως αντιμετωπίζεται σε διαφορετικούς πολιτισμούς

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Να γνωρίζουν τις διαφορετικές πρακτικές που σχετίζονται με τον θάνατο, και τι είναι σημαντικό ή όχι, τα ήθη και έθιμα που πρέπει να γίνονται σεβαστά και τι μπορεί να αποφευχθεί ή να αντιμετωπιστεί χωρίς να δημιουργηθούν διαταραχές

15 ώρες

ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Οι πολιτισμικές πεποιθήσεις για τον καρκίνο ως ασθένεια και ως έννοιαΠροσδιορισμός της έννοιας του καρκίνου και προαγωγή της πολιτισμικής επάρκειας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τους τρόπους με  τους οποίους ο καρκίνος ως ασθένεια επηρεάζει την παροχή φροντίδας υγείας

15 ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Διαπολιτισμική φροντίδα και θρησκευτικές πεποιθήσεις Προσδιορισμός των θρησκευτικών πεποιθήσεων και πως επηρεάζουν στην παροχή φροντίδας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τη σημασία της σχέσης μεταξύ φροντίδας και πολιτισμικής  θρησκευτικής ταυτότητας

10 ώρες

ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4.  Διαπολιτισμική φροντίδα παιδιού =20 ώρες

 

Διαπολιτισμική φροντίδα παιδιού

 

 

Αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων στη νοσηρότητα και στην παρακολούθηση 
παιδιών από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
-Γνωρίζουν τη διαπολιτισμική ιατρική, νοσηλευτική κ.α. φροντίδα παιδιών 
από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα

 

20 ώρες ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.

Διαπολιτισμική φροντίδα ψυχικής υγείας 

Διαπολιτισμική φροντίδα ψυχικής υγείας Αναγνώριση και αντιμετώπιση παραγόντων που ευθύνονται για την ψυχική υγεία και νόσο ανθρώπων από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τους παράγοντες που ευθύνονται για τη διαταραχή της ψυχικής υγείας 

 

20 ώρες ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ

ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Ψυχολογική επιβάρυνση μεταναστών

αξιολόγηση τραύματος και μετατραυματικού στρες. Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ψυχολογικής επιβάρυνσης των μεταναστών

Αναγνώριση και αντιμετώπιση παραγόντων που ευθύνονται για το  μετατραυματικό στρες των μεταναστών

Προσδιορισμός των παρεμβάσεων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

- Γνωρίζουν τους παράγοντες που ευθύνονται για τη διαταραχή της ψυχικής υγείας 

-Εφαρμόζουν παρεμβάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη των μεταναστών

10 ώρες ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Δευτερογενές στρες φροντιστών/επαγγελματιών υγείας και μη που εργάζονται σε δομές μεταναστών. Υποστήριξη εθελοντών και επαγγελματιών υγείας σε δομές / κοινότητες μεταναστώνΑναγνώριση και αντιμετώπιση παραγόντων που ευθύνονται για το στρες των εργαζομένων στις δομές

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Εφαρμόζουν παρεμβάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη των εργαζομένων στις δομές φιλοξενίας μεταναστών

 

10 ώρες ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
    
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 6. Διαπολιτισμικές πτυχές της  φροντίδας υγείας  στην κοινότητα 
Κοινοτική υγεία-διαπολιτισμικές πτυχές της  φροντίδας υγείας στην κοινότητα Αναγνώριση και προαγωγή πολιτισμικά επαρκούς φροντίδας υγείας στην κοινότητα

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τους στόχους της πολιτισμικής επάρκειας και την εφαρμογή  αποτελεσματικών παρεμβάσεων στη φροντίδα της κοινοτικής υγείας

10  ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

 

Φροντίδα Υγείας Τσιγγάνων

Αναγνώριση:

-της ιστορίας και του πολιτισμού των Ρομά.

-των πεποιθήσεων για το καθαρό και το βρώμικο

-των έξεων και αντιλήψεων για την υγεία την αρρώστια τον θάνατο.

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες στην παροχή φροντίδας υγείας τσιγγάνων με βάση τις έξεις και τις αντιλήψεις τους για την υγεία και την ασθένεια

-Σχεδιάζουν ένα πλάνο φροντίδας λαμβάνοντας υπόψη το πολιτισμικό τους πλαίσιο

15 ώρες

ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ

 

Φροντίδα Υγείας Μουσουλμάνων

Αναγνώριση:

- των αρχών του Ισλάμ που αφορούν στην υγεία και στην ασθένεια, όπως αυτές παρουσιάζονται στο Κοράνι.

-των πεποιθήσεων για το σώμα στην ισλαμική παράδοση

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες στην παροχή φροντίδας υγείας μουσουλμάνων με βάση τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και τις αντιλήψεις τους για την υγεία και την ασθένεια

-Σχεδιάζουν ένα πλάνο φροντίδας λαμβάνοντας υπόψη το πολιτισμικό τους πλαίσιο

15 ώρες

ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 7. Ποιότητα της διαπολιτισμικής φροντίδας υγείας

 

Ποιότητα της διαπολιτισμικής φροντίδας υγείας Προσδιορισμός της διαπολιτισμικής  διάστασης της ποιότητας της φροντίδας

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Να αναγνωρίζουν τις παραμέτρους της ποιότητας της διαπολιτισμικής φροντίδας

20 ώρες ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 8. Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σε διαπολιτισμικές δομές  (μεταναστών – προσφύγων)

 

Εισαγωγικές έννοιες για τον επαγγελματικό κίνδυνο σε διαπολιτισμικές δομέςΑναγνώριση  των εννοιών των εργασιακών κινδύνων σε διαπολιτισμικές δομές

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Να αναγνωρίζουν τις έννοιες για τον επαγγελματικό κίνδυνο και τους παράγοντες επιβάρυνσης της υγέια τους

10 ώρες ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Πολιτικές ελέγχου και διαχείρισης των επιβλαβών παραγόντων και  των συνεπειών τους στην υγεία των εργαζομένων σε διαπολιτισμικές δομές

 

Εκπαίδευση για τη διαχείριση των επιβλαβών παραγόντων και  των συνεπειών τους στην υγεία των εργαζομένων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Εφαρμόζουν τις πολιτικές ελέγχου και διαχείρισης των επιβλαβών παραγόντων και  των συνεπειών τους στην υγεία των εργαζομένων

10 ώρες ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Παράγοντες επιβάρυνσης της υγείας των εργαζομένων σε διαπολιτισμικές δομές μεταναστών και προσφύγων

 

Εκπαίδευση για τους επιβαρυντικούς παράγοντες υγείας των εργαζομένων σε δομές μεταναστών και προσφύγων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Δημιουργούν ασφαλή εργασιακά περιβάλλοντα 

15 ώρες ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Εφαρμογή βασικών κανόνων υγιεινής σε διαπολιτισμικές δομές μεταναστών και προσφύγων

 

Προαγωγή υγείας μέσω μέτρων πρόληψης σε δομές μεταναστών και προσφύγων

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-εφαρμόζουν μέτρα  υγιεινής χεριών

-πρόληψη νοσημάτων μέσω εμβολιασμών

-μέτρα υγιεινής διαχείρισης δικτύου ύδρευσης

-να εφαρμόζουν κανόνες  αποθήκευσης, χρήσης και απόρριψης διαχείρισης των αποβλήτων σε δομές μεταναστών και προσφύγων

15 ώρες

ΦΟΥΝΤΟΥΚΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 9.

Διερεύνηση βιβλιογραφίας  σε υπηρεσίες αναζήτησης στον παγκόσμιο ιστό

  1. Η σημασία της βιβλιογραφίας για την εκπόνηση εργασιών.

2. Εισαγωγή σε συγκεκριμένες υπηρεσίες αναζήτησης βιβλιογραφίας του παγκοσμίου ιστού (π.χ. Google Scholar, PubMed, DOAJ)

3. Τεχνικές και αποτελέσματα αναζητήσεων βιβλιογραφίας.

4. Επεξεργασία αποτελεσμάτων και καταγραφή παραπομπών βιβλιογραφίας.

Αναγνώριση ικανότητας έγκυρης εκτίμησης της διεθνούς και εγχώριας επιστημονικής βιβλιογραφίας. 

Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

-Γνωρίζουν τις κριτικές εφαρμογές ασφαλούς και έγκυρης ανάκτησης επιστημονικών δεδομένων και πληροφοριών

10 ώρες 

ΡΟΙΔΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ