Calendar icon
Διάστημα αιτήσεων:
13/03/2025 00:00:00 - 22/09/2025 23:59:59
Αιτήσεις διαθέσιμες
Alarm icon
Διάρκεια: 150 ώρες, 4 μήνες
Time icon
Έναρξη προγράμματος: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Currency icon
Δίδακτρα: 0€
Desctop icon
Τρόπος διεξαγωγής προγράμματος:
Μικτή Εκπαίδευση
Currency icon
Τύπος χορηγούμενου πιστοποιητικού:
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Educational material

Σύντομη περιγραφή:

Άνεργοι και απασχολούμενοι στον Τουριστικό Τομέα, δημότες Δήμου Θεσσαλονίκης

Πιστωτικές μονάδες: 5

Λεπτομέρειες διδάκτρων:

Το κόστος θα καλυφθεί από τον ΕΛΚΕ ΔΙΠΑΕ

Τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων:
Αποστολή εργασιών, Τελική γραπτή εξέταση λήξη του προγράμματος

Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΡΑΝΑ (γνωστικό αντικείμενο: Πληροφορική και Διαδίκτυο στην προώθηση υπηρεσιών)

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΙΔΗΑ (γνωστικό αντικείμενο: Διοίκηση και Λειτουργία Τουριστικών Γραφείων με έμφαση στα Κανάλια Διανομής Τουριστικών Προϊόντων)

Βασικό θεματικό πεδίο:
Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης

Υποκατηγορίες θεματικών πεδίων:
Διαχείριση πολιτιστικού & τουριστικού πλούτου

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής

Σκοπός του προγράμματος

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης έχει ως γενικό στόχο την παροχή εξειδικευμένης γνώσης και πρακτικών δεξιοτήτων στους επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου, προκειμένου να βελτιώσουν την απόδοσή τους, να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις της φιλοξενίας και να ενισχύσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Εκπαιδευτικοί Στόχοι

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συνόλου δεξιοτήτων και συμπεριφορών που συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη των συμμετεχόντων στον ξενοδοχειακό κλάδο. Οι κύριοι εκπαιδευτικοί στόχοι περιλαμβάνουν:

Γνωστικές Δεξιότητες

  • Κατανόηση και αφομοίωση βασικών εννοιών και πρακτικών διαχείρισης ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναλυτικής ικανότητας για την επίλυση προβλημάτων στον κλάδο της φιλοξενίας.
  • Διερεύνηση και αξιολόγηση δεδομένων και πληροφοριών που σχετίζονται με τη διοίκηση και τη λειτουργία ξενοδοχείων.
  • Εφαρμογή γνώσεων σε πραγματικά σενάρια μέσα από τις διδακτικές ενότητες του προγράμματος.

Ψυχοκινητικές Δεξιότητες

  • Ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σε τομείς όπως F&B management, housekeeping, υποδοχή ξενοδοχείου και πρακτορεία.
  • Εξοικείωση με τεχνικές και εργαλεία για την εφαρμογή στρατηγικών marketing και management ξενοδοχείων.
  • Βελτίωση της ικανότητας επικοινωνίας μέσω της κατανόησης της γλώσσας σώματος και μεθόδων επίλυσης προβλημάτων.

Συμπεριφορές

  • Ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας στο ξενοδοχειακό περιβάλλον.
  • Ανάπτυξη υπευθυνότητας, πειθαρχίας και επαγγελματικής ηθικής στον κλάδο της φιλοξενίας.
  • Καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στη συνεχή μάθηση και προσαρμογή σε νέες τεχνολογίες στον τουρισμό.
  • Ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και παρενόχλησης στα ξενοδοχεία και ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων διαχείρισης.

Στοιχεία επικοινωνίας

Email: kedivim@ihu.gr

Website: http://kedivim.ihu.gr/

Tel Thermi: 2310474913

Tel Serres: 2321049291

Διδάσκοντες

 

Α. F&B MANAGEMENT - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ   ΜΠΑΚΑΛΜΠΑΣΗ ΑΝΘΙΑ   ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ/ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ    
Β. ΥΠΟΔΟΧΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΜΠΑΚΑΛΜΠΑΣΗ ΑΝΘΙΑ   ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ/ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ    
Γ. ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ/ΕΠΙΣΤΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ/ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ ΔΙΠΑΕ     
Δ. HOUSEKEEPING ΜΠΑΚΑΛΜΠΑΣΗ ΑΝΘΙΑ   ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ/ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ    
Ε. ΒΙΑ & ΠΑΡΕΝΌΧΛΗΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ  ΧΑΤΖΙΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΙΚΟΣ / ΕΠΙΣΤΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ/ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ ΔΙΠΑΕ     
ΣΤ MARKETING ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ  ΧΑΤΖΙΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΙΚΟΣ / ΕΠΙΣΤΗΜ. ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ/ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ ΔΙΠΑΕ     
Ζ. ΓΛΩΣΣΑ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ/ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ ΔΙΠΑΕ     
Η. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ/ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ ΔΙΠΑΕ     
Θ. MANAGEMENT ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ/ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΙΒΙΜ ΔΙΠΑΕ      

Διδακτικές ενότητες και διάρκεια αυτών

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣΔια ζώσηςZoomΑσύγχρονη 
Α. F&B MANAGEMENT - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ4510 
Β. ΥΠΟΔΟΧΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ4510 
Γ. ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ4510 
Δ. HOUSEKEEPING4510 
Ε. ΒΙΑ & ΠΑΡΕΝΌΧΛΗΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4510 
ΣΤ MARKETING ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ4510 
Ζ. ΓΛΩΣΣΑ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ245 
Η. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ2310 
Θ. MANAGEMENT ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ235 
Σύνολο ωρών304080150

Αναλυτική παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων

ΕΝΟΤΗΤΑ Α. F&B MANAGEMENT - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ
Α1. Εισαγωγή – Τα επισιτιστικά τμήματα ενός ξενοδοχείου 
Α2. Προσωπικό – Ιεραρχία. Περιγραφή εργασίας εργαζομένων
Α3. Λειτουργικά πρότυπα επισιτισμού (Policy & Procedures)
Α4. Εξυπηρέτηση πελατών – Complaints Handling – Aντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά δύσκολους πελάτες
Α5. Η  διαδικασία της απογραφής
Α6. Έκδοση οικονομικών αποτελεσμάτων – Food cost και άλλοι δείκτες
Α7. Νέες τάσεις στην εστίαση. Τα εστιατόρια του μέλλοντος
Α8. Η σημασία της γλώσσας του σώματος στον επισιτισμό
Α9. Πρότυπες συνταγές στην κουζίνα και τα μπαρ. Παραδείγματα

ΕΝΟΤΗΤΑ Β. ΥΠΟΔΟΧΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ
Β1. Η οργάνωση και η λειτουργία της υποδοχής ενός ξενοδοχείου πολυτελείας
Β2. Προσωπικό και περιγραφή εργασίας εργαζομένων
Β3. Παρουσίαση ξενοδοχειακού προγράμματος Protel. Κρατήσεις, reports, allocation
Β4. Αντιμετώπιση παραπόνων στην υποδοχή
Β5. Νέες τάσεις στην υποδοχή ξενοδοχείων. ΑΙ και ρομπότ

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ. ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ
Γ1. Ο ρόλος των Τour Οperators 
Γ2. Τοπικά πρακτορεία και η σχέση τους με τους ΤΟ
Γ3. Είδη συμβολαίων ανάλυση όρων
Γ4. Επεξεργασία πραγματικών συμβολαίων και επίλυση ασκήσεων
Γ5. Η δομή ενός τουριστικού πρακτορείου και οι λειτουργίες του
Γ6. Σύνθεση τουριστικών πακέτων
Γ7. Διαδραστική άσκηση. Δημιουργία τουριστικού πακέτου
Γ8. Νέες τάσεις και συμπεριφορά τουριστών. Ταξιδιώτης και Τουρίστας
Γ9. Ηλεκτρονικά τουριστικά πρακτορεία και ο ρόλος τους. Παραδείγματα
Γ10. Αερομεταφορές – Οργάνωση - Λειτουργία

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ. HOUSEKEEPING 
Δ1. H δομή και η λειτουργία ενός τμήματος ορόφων
Δ2. Προσωπικό και περιγραφή εργασίας προσωπικού ορόφων
Δ3. Τρόπος καθαρισμού δωματίων 
Δ4. Case studies – Προβλήματα με τους πελάτες στα δωμάτια
Δ5. Η Λινοθήκη και η οργάνωσής της
Δ6. Συνεργασία τμήματος ορόφων με τη συντήρηση και την υποδοχή. Παραδείγματα

ΕΝΟΤΗΤΑ Ε. ΒΙΑ & ΠΑΡΕΝΌΧΛΗΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Ε1. Οι υποχρεώσεις των εργοδοτών σύμφωνα με τον Ν. 4808/21
Ε2.  Η έννοια της παρενόχλησης και τα είδη της.
Ε3. Τρόποι καταγγελίας και αντιμετώπισης του φαινομένου
Ε4. Ο ρόλος της Επιθεώρησης Εργασίας στις καταγγελίες Βίας και Παρενόχλησης

Ε5. Πραγματικά Case studies καταγγελιών ξενοδοχουπαλλήλων και η αντιμετώπισή τους

Ε6. Το προφίλ του θύτη και του θύματος παρενόχλησης στα ξενοδοχεία 

Ε7. Τα αποτελέσματα ενός τοξικού περιβάλλοντος  στον εργαζόμενο και την επιχ/ση

Ε8. Επιβολή προστίμων και ενέργειες σύμφωνα με τον Ν.4808/21

 

ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ MARKETING ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ

ΣΤ1. Η έννοια και η αναγκαιότητα του Marketing στα ξενοδοχεία

ΣΤ2. SWOT analysis. Διαδραστική άσκηση

ΣΤ3. Τουριστικές Εκθέσεις, Έντυπα. Η χρήση του διαφημιστικού υλικού

ΣΤ4. Τα 9p’s στο τουριστικό και ξενοδοχειακό προϊόν. Ασκήσεις και παραδείγματα

ΣΤ5. Internal sales techniques. Role playing καταρτιζομένων.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Ζ. ΓΛΩΣΣΑ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Ζ1. Η έννοια και η χρησιμότητα της γλώσσας του σώματος στην εξυπηρέτησης πελατών  ξενοδοχείου.

Ζ2. Role playing περιπτώσεων γλώσσας του σώματος με πελάτες

Ζ3. Κύκλος λήψης απόφασης. Μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων

Ζ4. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος επίλυσης πραγματικών case studies

Z5. Παρουσιάσεις εργασιών ομάδων. Ψηφοφορία 

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Η. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Η1. Smart hotels. Παραδείγματα από Νότια Κορέα και Κίνα

Η2. Η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στα ξενοδοχεία 

Η3. Νομικά ζητήματα από την εφαρμογή της ΤΝ

Η4. Μarketing και Smart hotels

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Θ. MANAGEMENT ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ

Θ1. Η έννοια και η χρησιμότητα του management στα ξενοδοχεία

Θ2. Manager ή Ηγέτης ; Ομοιότητες και διαφορές

Θ3. Role playing ομάδων – Στυλ ηγετών

Θ4. Management εστιατορίου – Παραδείγματα Case studies

Θ5. Management υποδοχής - Παραδείγματα Case studies

Θ6. Γενικός Διευθυντής – Αρμοδιότητες καθήκοντα

Συνεργαζόμενοι φορείς

  • Δήμος Θεσσαλονικης